Başlamadan  Önce:

 

1.Dukan Diyeti kitabını alın.

2.Güzelce okuyun (2 günde okunuyor),içinize sindirin

3.Diyet yapmaya iyice bir niyet edin.Öyle bir zamanda başlayın ki vazgeçmek istemeyin.

4.Aklınızda kalacak ve bu diyetin ilk 2 bölümünde yenilmeyecek gıdalar varsa,diyetten önce onları yiyin (ama miktarı abartmayınJ)

5.Regl dönemi yakınsa başlamayın.Bitince başlayın.

6.Mümkünse yulaf kepeği alıp birkaç gün birkaç tarif deneyin.

7.Kendinize ait yemekler pişirmeyi ve yanınızda taşımayı göze alın

8.Size illa ye diye ısrar ettiklerinde ne söyleyerek kendinizi koruyabileceğinizi gözden geçirin.

9. Yakınlarda nişan-düğün-bayram-yılbaşı-tatil gibi bir aktivite olacaksa,bittikten sonra başlayın ya da bu sırada dirayetinizi kaybetmeyeceğinizden emin olun.

10.Alışverişinizi yapın,her zaman elinizin altında size uygun yemekler hazır olmalı.Yanınızda taşımalısınız.Ne yiyicem derdine düşmemelisiniz.

 

Atak evresinde:

 

1.Su ve yeşil çay içmeyi unutmayın

2.Yulaf kepeğinizi yemeyi unutmayın.

3.Kepeği 2 ye bölün bir kısmını gece acıkmalarına saklayın

4.yumurta sarısından mümkün olduğunca uzak durun

5.Her light ürün bize uygun değil.Sütlerin,yoğurtların ve peynirlerin üzerini iyice okuyun.İdeali sıfır yağlı olması.Ama bulamazsanız % 2 ye kadar yağ oranına izin var.Asla üzerinde yağ oranı yazmayan bir ürünü kullanmayın.

6.Sokaktan açık alınan sütün kaymağını almakla tüm yağını yok edemezsiniz,unutmayın

7.en ufacık liste dışı bir şey ağzınıza atmayın

8.Görünürde yağı olmayan parça dana etinden kendinize kıyma çektirin,hazır kıymaları almayın

9.Kendi yaptığınız dışında köfte yemeyin.Et işte hem de ızgara demeyin.Kıymaları çok yağlı ve içinde ekmek bulunuyor genellikle.

10.hareketsiz olmayın.

11.İlk gün sabah tartılın

12.Ve her noktadan ölçü alın.Bel-kalça-göğüs-bacak-diz-bilek-kol.Akla gelen heryeri ölçün.

13.Nadiren,atakta kilo veremeyenler olabiliyor.Çok da dert etmeyin.Fazla ödemim yokmuş demek ki diyip geçin.Seyirde muhakkak inceleceksiniz.

14.İlk günler düzen değiştiği için halsizlik,mide bulantısı,baş ağrısı olabilir olmaya da bilir.bende pek bişi olmadı mesela.Başağrısı ilacını için,ama pes etmeyin,1-2 gün sonra alışacaksınız.

15.Vucudunuz size oyunlar oynayacak.Kırıklığım var,şu mandalinayı yeseydim kendimi iyi hissederdim ya da halsizim ordan bi simit alıp yesene diyecek vucudunuz size..İnanmayın ona.Kandırıyor sizi.O ilk akla gelen,diyetimize uymayan şeyler yerine bulunacak uygun alternatifleri deneyin.

 

 

Seyir evresinde:

 

1.Suyunuzu,kepeğinizi,yeşil çayınızı unutmayın.

2.Hareketsiz olmayın.

3.Belli bir kilo verdikten sonra şımarıp da yenmesi uygun olmayan şeylere et uzatmayın

4.ya da tam tersi belli bir dönemden sonra kilo vermeniz durursa ,zaten veremiyorum diyip normal yemeye içmeye geri dönmeyin.Bazen uzun süre kilo gitmiyor ama bir anda pat diye iniyor.

5.Duraklama olduğunda çarelerini arayın.

6.Ataktaki kilo verme hızını bu evrede aramayın.Ama yine de birçok diyete göre fazla hızlı bir diyet olduğunu da unutmayın.

7.Hergün tartıda eksi göremeyebilirsiniz.Bu çok normaldir.Özellikle sebze yediğiniz günlerin ertesinde artı bile görebilirsiniz.1-2 günlük oynamalarla moralinizi bozmayın.Sonuçta hep verme eğiliminde olacaksınız.Arada dalgalanmalar olacak ama o kilolar gidecek,emin olun.

Şahsen benim bünyemde olay şöyle cereyan ediyor:3-4 gün hiçbirşey yok hatta + görüyorum.Sonra 2 gün üst üste 300-500 gidiyor.

8.kilo veremediğiniz dönemlerde ölçülerinize tekrar bakın.Çoklukla inceldiğinizi göreceksiniz.

9.Regl dönemi yakınsa veya tam o dönemde 1-2 kilo fazla çıkabilirsiniz.Dert etmeyin.Bitiminde daha da eksildiğinizi göreceksiniz.Diyetinize devam edin.Tatlı ihtiyacınızı da tatlandırıcılı diyet mamalarla çözün.

10.Kabızlık varsa çözümünü arayın bulun,o dönemde 1-2 kilo fazla çıkabilirsiniz,üzülmeyin.

11.Saf p günlerinde tolere gıdalara çok rağbet etmeyin.Genelde hergün tolere gıda tüketmeyin,daha hızlı kilo verin.

12:.Düzenli uyuyun,mümkünse gece yarısından önce yatağa girin.

13.Stresten uzak durun,sizi rahatlatacak şeyler bulun.Stres ödem yapar.Kilonuzda düşüş görmediğiniz günlerde kafaya takmamak da sizin için daha avantajlı.Bir kere eksilen hep eksilir unutmayınJ

 

Güçlendirme evresinde:

 

1.kepeğinizi,suyunuzu,yeşil çayınızı unutmayın.

2.Kepeğinizi sabah veya en geç ikindi saatlerinde bitirmeye çalışın.Gün içinde ödül nişasta vs varsa ekmek –meyve derken kepek sona kalabiliyor ve tok mideye bi de kepeği zorla gndermeye çalışmak çok anlamsız.

3.Yasak meyvelerinizi ödül öğününde tatlınızın yerine yiyebilirsiniz.

4.Hala diyettesiniz,bunu unutmayın.Kurallar hala var.Ödül yemeğinin bile kuralı belli.3 kap yemek….

5.Hareketsiz olmayın.

6.Haftanın birgününü saf protein günü olarak saptayın.Ve bugünü hayat boyu zorda kalmadıkça değiştirmeyin.(önerim:Cuma-ct-pazarı seçmeyinJ)

7.Hergün tartılmayın.Ya da tartılın ama önemsemeyin.Çünkü artık önemli olan ,saf protein günü ertesi sabahı tartıda gördüğünüz rakamdır.

 

Koruma evresinde:

 

1.Kepeğinizi,suyunuzu sakın atlamayın.Kepeğinizi sabah saatlerinde veya ikindide tüketip bitirin.Bir çay saatinde vs,önce diğer mamalardan yiyip sonra sihirli bir gıdaymışçasına üstüne kepeklerinizi zorla yiyeceğinize,öncelikle kepeklerinizi yiyin üstüne de bir parça diğer mamaların tadına bakın.Böylece yağlı ve unlu gıdaları az yemiş olacaksınız.

2.Hareketsiz olmayın

3.Haftada 1 gün ve hep aynı gün saf protein günü yapmayı unutmayın.Saf protein günü ertesi sabahı tartılın,kilonuz başlangıç kilonuza düşmediyse 1 gün ara verip ekstra 1 gün daha saf protein yapın.Ama bu sırada da bu artışın sebebini düşünüp önlemlerinizi alın.(Dukan’ın chatlerindeki önerisi)

4.Artık her şeyi yiyebilirim,özgürüm,nasıl olsa haftada 1 gün yapacağım saf protein günü bu 6 günü dengeleyecekmiş demeyin.Diğer günlerde de ölçülü gidin.Karbonhidratlı-unlu gıdaları hergün veya büyük miktarlarda tüketmeyin.Bir çok kişi,güçlendirme 2. bölümün biraz daha rahatlatılmış halini kendine baz alıyor.

Reklamlar

12 responses »

  1. Iyi geceler yazinizi okudum ve emeginize saglik diyorum 😉 sizdn ricam BAnada yardimci olmaniz atak 5 gundu tik yok gram eksilmedim seyire basliyorum okudum arastirdim malzemeler aldim yurtdisindayim bulmakta bayaa bayaa zorlandim 🙂 sporumu da yapiyorum biraz moral ve destege ihtiyacim var bazi ornek menulere filan… linklere bakin demeyin cok baktim Ben tecrubeli olup gercekten kilo veren ve bunu abartisiz nlr yiyebilirim ogunlerde ne yapabilirim oyle bi bunyem varki su icsem yariyor derlerya aynen oyleyim belki tam anlatamadim AMA beni anladiginizi umut ediyorum sevgiyle kalin

    • Senden çok da farklı diilim…Herkes az uyuyunca çok çalışınca kilo kaybeder ben tam tersi şişerim.Atakta veremeyen ama sonra gayet güzel gidenler oldu.Herşeyi tam yaptığınızı düşünüyorsanız takmayın kaanıza.Ödem çok yokmuş demek ki.Sonra gider..Peki hiç mi gitmedi 100-200 gr da olsa?Kabızlık varsa o da kilo vermemiş gibi gösterir.
      Kendi genel örnek menümü yazayım.Sabahları ben hep omlet yiyorum.Bazen 1-2 dilim jambon dilimliyorum bazen lor peynir koyuyorum çoklukla yağsız ,kavrulmuş kıyma ile yapıyorum.4-5 yumurta ile kocaman bir tabak oluyor.Ama sadece 1 inin sarısını kullanıyorum.Onu en son kırıyorum ki üstünde sarısı ağzıma gelsin:) sos gibi.Sebzeli günümse yanında domates salatalık kırmızı biber vs de oluyor.Bazen de domatesli menemen gibi yapıyorum.Yola çıkacaksam birkaç yumurtayı haşlayıp yanıma alıyorum ama sarılarının sadece 1 ini yiyorum.Arada çok acıkmıyorum.Ama acıkırsam kepeğimin yarısını yiyorum.Öğlen sokaktaysam genelde 1-1.5 porsiyon tavuk şiş.Sebzeli gündeysem domates biberlerini de yiyorum.İkindide çayın yanına geri kalan kepekli kekimi yiyorum.Arada çok acıkırsam ya bir bardak sütlü kahve ya da bir tabak yoğurt ya da ayran.Akşam da genelde balık veya ciğer oluyor bu ara.Gece yatmadan da çok açlık olmuyor.Aralarda tabii kahve-yeşilçay-siyah çay-su

  2. aynı sorun bendede var abla ben 14 yaşındayım bu diyeti yapmayı istiyorum ama bir yerde 18yaş altı için uygun olmadığı yazıyor ne yapmalıyım ?

  3. bişey sormak istiyorum bu diyet listesi kitapda falan mı var ben anlayamadım bu dukan diyetini bana yardımcı olurmusunuz

    • öncelikle burada benim yazdığım özeti okuyun.aklınıza yatarsa bu diyet,kitabı alıp okuyun iyice öğrenin ana kuralları.Yanlış yapmamak için çok önemli bu.Sonra zaten ne yapacağınızı anlıyorsunuz.Liste yok bu diyette.Limit de yok.izinliler ve izinli olmayanlar var.İzinlilerden doyana kadar yiyorsunuz.Bu yüzden bol bol yiyip aç kalmamak ve ertesi günü tartıda eksi görmek paha biçilemez:)

    • evet yiyebilirsiniz.atakta iken içinde sınırlı olmayanları tercih etmiştim.hatta seyir saf protein günlerinde de öyle..O günlerin etkisini arttırmak için…

  4. Ben Ducan diyetini uyguladım 9 kilo verdim.Sonra ne yazıkki koruma devresinde bıraktım ve aynen geri aldım.Ama uyguladığım için biliyorum çok etkili bir beslenme sonuca çabuk ulaşılıyor.Ben doğru dürüst spor yapmadım.Sporla desteklense daha çabuk gider kilolar.Sabahları peynir yumurta ve yulaf kepeğine bir yumurta akı koyularak tavada pişirdiğim yulaf ekmeğini yedim.2 yemek kaşığı yulaf unundan yaptım.Deneyin ve vazgeçmeyin.Hem açlıkta çekmeyeceksiniz.3 litre kadar su için

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s