Tolere yani sınırlı yiyecek listesini yazayım size.. Benim 1 yıldır bilmediğim birşey varmış onu öğrendim:

 bu tolere besinler listede 1 birim yazıyor…

Seyirde hergün 2 birime,güçlendirmede ise 3 birime kadar kullanabilirsiniz tabii duraklama yapmıyorsa demiş…Mesela 1 ölçü kakao 1 ölçü meyveli light yoğurt da olabilir 2 ölçü  kakao da olabilir..atakta hiçbir tolere besin kullanılmaması öneriliyor…En fazla 1 kaşık goji.O da mecburi değil..Ben safp günlerinde de tolere besin kullanmamaya çalışıyorum…Ama ilk diyetimde,goji illa yenecek sanıyordum. Meğerse tolere besinmiş. Yemesem daha iyiymiş..

Miktarların güçlendirmede 3 ölçüye çıkması da hoş.Tabii illa yenecek diye birşey yok.Üst limitiniz bu.

BİR ÖLÇÜ=

 

1 tane meyveli light yoğurt

1 tane soya yoğurdu(böyle bişi de varmış)

1 yemek kaşığı soya unu veya mısır nişastası (tatlı kaşığı değil.table spoon demiş yani yemek kaşığı….demek ki günde 2 yemek kaşığına kadar nişasta okey.Diğer nişastaların nişasta özelliği fazla olduğundan yasak.Mısır unu ise tümden yasak))

% 7 ye kadar olan yağlı peynirden 28.5 gram

Ravent bitkisinden 100 gr

soya sütü 1 bardak

yağsız 1 adet Dan active (bizde olmayan bişi sanırım Activia benzeri bişi)

1 tatlı kaşığı az tuzlu soya sosu (ben bunu da tolere besin gibi düşünmemiştim hiç)

göji atakta ve seyirin safp günlerinde 1 kaşık seyirde p+s de 2 kaşık güçlendirmede 3 kaşık (günde) yani biz goji hakkımızı yersek kakaoya filan hakkımız kalmaz ona göre!!

pişirirken kullanılan ve buharlaştırılmak üzere kullanılacak şaraptan 3 kaşık (direkt içmek yasak)

%10 a kadar yağı olan kakao 1 tatlı kaşığı

1 yemek kaşığı keten tohumu

Son güncellemelerle izin verilen 1 tatlı kaşığı zeytinyağı da tolere besin.

Ayrıca meyve özlemi çok çeken varsa,yoğurdunuza 1-2 çilek veya 4-5 blueberry ezip katabilirsiniz denilmiş chatte .Bu durumda meyveli yoğurt yemiş olacağınızdan bu da tolere besin kapsamında.

Reklamlar

6 responses »

    • Ödülde veya nişasta öğününde yiyebilirsiniz…Ödülde yerseniz yağlı normal pişmiş olabilir..Nişasta öğününüzde ise yağsız pişirmelisiniz.
      Ayrıca günlük 2 dilim tam tahıllı ekmek hakkınız yerine de 1 porsiyon bulgur yenebilir nişasta öğünündeki şekilde..
      1 porsiyon pişmiş bulgur 220 gr olacak.Tartınız yoksa edinmenizi öneririm.

  1. Merhabalar,
    İki gün atakta 1 kg verdim ve seyirin 30. gününde toplamda 4 kg vermiş durumdayım. Dukan teste göre iki ay daha seyir evresi yapacağım. Şu ana kadar hiçbir sınırlı izinli yiyecek- içecek almadım. Buna rağmen on günden beri bir gram veremedim. Acaba bu duruma, içine 1 yk yağsız süt koyarak günde 5 bardak içtiğim nescafe neden olabilir mi? Teşekkürler.

  2. Merhabalar, sizi oncelikle can-ı gonulden tebrik ederim. Diet suresince acaba alkollu iceceklere herhangi bir donemde izin var mı? Sahsen arada bir 1-2 kadeh sarap icmek beni fazlasıyla mutlu ediyor.

    • Sizi aslında bu şarap mutlu etmeyecek.Çünkü o hafta ya kilo aldığınızı göreceksiniz ya da yerinde saydığınızı…Atak ve seyir döneminde kendinizi biraz tutup soda,diyet kola,diyet ice tea gibi içeceklere yönelin.Güçlendirmeye bir an önce geçin ki ödüllerde 1 kadeh şarabınızı keyifle için:) Ya da seyiri uzatır uzatır bir türlü güçlendirmeye geçemezsiniz.Karar sizin:)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s