Dukan diyeti nedir diye merak edenlere kısaca özet geçeyim dedim.

Dr.Dukan Fransız bir doktor ve bu diyet Türkiye’de çok yeniyse de dünya da 30-35 yıldır yapılan bir diyet.

Asıl bilgiye,kitabı okuyarak ulaşacaksınız.Ama önce bir bunu okuyun,fikir aklınıza yatarsa kitabı alın okuyun.

Kitabı iyice okumadan,içe sindirmeden diyete başlamayın.Aksi halde kendine özgü kuralları olan bu diyete uymayan  mamalar yiyip diyetinizi baltalayabilirsiniz.

 

En çok karşılaştığım hatalardan birkaçı:

 

-Salata yedim. –atakta salata yenmez ki –aa niye,diyetlerde hep salata vardır ki –ama bu diyetin bu aşamasında yok kiiiiii.

 

-Her sabah light sandviç içine light peynir koyup yiyorum. –Aman ne yapıyorsun ekmek yok ki bu diyette  –Aaaa niye?light amaaaaa

 

-akşam üstü yarım paket diyet bisküvi yedim –Neden ki?yulaf kepeğinle kek yapsaydın onun yerine. – aaa ne bileyim diyet bisküvi ya. –İyi de hangi diyet?

 

 

Önce dikkatinizi yanlışlıklara çekmek istedim ki okuyacaklarınızı daha dikkatli okuyun ve de kitabı muhakkak okuyun.

 

Bu diyet 4 evreli bir diyet.İlk 2 evresi oldukça kısa sürüyor ve kilolarınızı veriyorsunuz.Son 2 evre ise hayat boyu bu kilonuzu korumanıza yarıyor.Yani bu diyet,sizi zayıflatıp kaçmıyor,devamını da getiriyor.Ama tabii,verdim ki kilolarımı diyip,3. ve 4. evreleri umursamayan ve bu yüzden birçok kiloyu geri alan kişiler biliyorum.Sonra da bu diyet çok fena,aynen alıyosun kiloları şeklinde  şikayetler duyuyorum.Dukan’ın avukatı değilim tabii ki,ama yiğidi öldür hakkını ver.Sen adamın her dediğini yapmadın ki.

 

1.EVRE : ATAK

 

Bu evre genel olarak 2-7 gün arasında sürüyor.Bunu belirlemek için Dukan’ın orijinal sitesinde (www.dukandiet.com) kilonuz,doğum sayınız,boyunuz,yaşınız,aile geçmişiniz gibi sorulara yanıt verip sonucunu ücretsiz öğrenebilirsiniz.

 

Kilo fazlası çok olanlar 10 güne kadar atak yapabiliyorlar ama doktor kontrolünden sonra…

 

Bu evrede çok hızlı kilo veriyorsunuz.ödeminiz atılıyor ve size moral oluyor.1-5 kilo kadar kilo kaybetmek mümkün.

 

Atak evresinde saf protein yeniyor.Dukan’ın kitabında listelediği 30 çeşit protein.Tabii yağsız.

 

Hergün 1.5 kaşık (22.5 gr) yulaf kepeği (yulaf unu veya ezmesi değil!!!) kullanabilirsiniz.Bununla poğaçalar,kekler yapıp çayınızın yanında afiyetle yiyin.

En fazla %7 ye kadar yağlı etleri tüketebilirsiniz.

Her türlü balık ve deniz ürünü serbest.Yağlı balık da olsa.Ama ekstra yağda kızarmamış olacak.

Ciğer ızgara yiyebilirsiniz

Kırmızı et dana eti olmalı.Koyuna izin yok.

Tavuk ve hindi  butu veya göğsü yenebilir

Bitkisel protein olan tofu tüketilebilir

Yumurta..Kitapta yumurta sınırsız yenebilir dense de Dukan sonradan bunu güncelledi ve kolesterolünüz yoksa günde 2 sarıyı varsa da haftada 3-4 sarıyı geçmeyin dedi.Ben şahsen yaptığım hiçbir poğaça-kek içine sarı koymuyorum.Omlet yaparken de istediğim kadar beyaz ve 1 sarı kullanıyorum.Sonuçta beyaz sınırsız.

Ve süt ürünleri. Yoğurt-süt ve peynirin sıfır yağlı olması lazım.Ancak zorda kalındığında veya bulamadığımızda %2 ye kadar yağlı kullanmaya izin var.Kitapta her ne kadar süt ürünleri sınırsız denmiş olsa da Dr.Dukan’ın sonradan yaptığı güncellemelerle süt ürünlerini maksimum 1 litreyle sınırlamalıyız.En ideali yarım litreyi geçmemek.Hatta kilo duraklaması yaşandığı dönemlerde süt ürünlerini sıfırlamak öneriliyor.

 

Hertürlü diyet içeceği içebilirsiniz.Kahve (sade veya light sütle),sade soda,light ice tea,diyet kola (günde 3 kutuya kadar-Ama önermem,ödem yapıyor.),bitki çayları,özellikle yeşilçay öneriliyor,çay içebilirsiniz.Tatlandırıcıyla veya şekersiz olarak.

 

Light meyveli sodaları iyice incelemeden içmeyin.İçlerinde hem tatlandırıcı hem şeker olabiliyor.

 

Kabızlığınız başlamadan form çayları içmeye başlamanızı öneririm.

 

Bu arada hareketsiz olmamalısınız.Ağır spor değil ama günde 20-30 dakika ürümek ve Dukan egzersizlerini yapmak bile yeterli.Ama mümkünse daha fazla spor yapmakta sakınca yok.Ancak ilk günler halsizlik yaşayabilirsiniz.Ağır sporlara yönelmeyin.

 

Günde 6 bardak suyu unutmayın.Bu çok önemli.

 

Günde 1 tatlı kaşığına kadar zeytinyağına izin var artık.

 

Ve 1-2 çeri domates veya 1-2 küçük kornişon turşusu veya 1-2 dilim soğan da kullanabilirsiniz bu saf protein günlerinde .Ama daha fazla değil.(domates-soğan akla gelmiyor bazen ama onlar sebze.Limon da sadece 1-2 damla kullanılabilir çünkü limon bir meyve)

 

Bu aşamada koyun eti yasak.

Sebzenin her türü yasak.

Tolere gıdalar yasak,sadece 1 yemek kaşığı goji berry kullanılabilir,ama kullanmasak daha iyi.

Kuru baklagiller hepten yasak.

Ekmek ,makarna,pilav vs yasak

Meyve yasak (limon da)

Mantar da sebze sayılıyor,o da yasak.

Diyetimizin ilk 2 aşamasında alkol de kesinlikle yasak.

 

 

2.EVRE:SEYİR

Bu evrede 70 çeşit sebze ilave ediliyor diyetinize.

 

Ama her aklınıza gelen şey sebze değil.

Örneğin barbunya olmaz.Kuru bakliyat olmaz.İçi iri taneli bakla veya taze fasulye olmaz.Bezelye de olmaz.

Havuç,enginar sınırlı bir şekilde tüketilebilir.Haftada 1 tane örneğin.

 

Bu evrede 1 gün protein+ sebze yiyorsunuz,1 gün de ataktaki gibi saf protein gününüz oluyor.

 

Yulaf kepeğiniz artık 2 kaşığa (30 gr) çıktı.

 

 

Protein+sebze günlerinizde tolere besinlerden de kullanabilirsiniz.Saf protein günlerinde kullanmanızı önermem.Hatta mecbur kalmadıkça hiç tüketmeyin.Duraklama yapabilir.Eğer duraklama yaşarsanız tümden kesin.

 

Bu aşama ,olmak istediğiniz kiloya inene dek sürecek.Ama korkmayın,atak kadar olmasa da oldukça hızlı bir evre.Vereceğiniz kiloya,kişiye,cinsiyete göre değişiyor ama genelde haftada ortalama 1 kilo vermek mümkün.Sonlara doğru tabii azalıyor bu hız.

 

3.EVRE:GÜÇLENDİRME

 

Veee artık stediğiniz kilodasınız.Ama bitmediiii.Hemen her gördüğünüzü aman yemeyin bi durun,yavaş yavaş alıştıralım bünyeyi demiş Dukan.Önce kaç kilo verdiyseniz onu 10 la çarpın.Diyelim ki 15 kilo.Ne eder? 150 gün güçlendirmeniz sürecek.Oooow ne çok demeyin.Bu aşama hiç diyet gibi değil ki.Tamam diyet gibi:) Ama diil de gibi.Hele ki 2. yarısı hiç değil.Hatta hayat hep o şekilde geçebilir.Hem her şeyi yersin hem kilonu korursun ohh.

 

Örneğimize geri dönelim.Misal 150 gün dedik ya bunun 75 gününe güçlendirme 1. kısım diyicez geri kalan yarısına da 2. kısım.

 

1.KISIMda hafta da 1 öğün ödül yemeğiniz var.O öğünde istediğiniz her türlü normal insan yemeği serbest:)Şöyle bir kural var:1 tabak başlangıç yemeği-1 tabak ana yemek-1 tatlı-yanında 1 kadeh şarap da olabilir.Asla 2. tabağı almamalısınız.

 

Haftada 1 öğün nişasta öğünü.Yani kurubaklagil,makarna,patates,pirinç,bulgur vs bu öğünde yenebiliyor ama asla yağ konmayacak.Miktarları kitapta yazıyor.

 

Haftanın 6 günü 1 porsiyon meyve (1 tane değil,1 porsiyon.Porsiyon listesi ekliycem daha sonra)

 

Haftanın 6 günü 2 dilim (50 gr ) tam buğday ekmeği

 

Haftanın 6 günü 40 gr orta yağlı peynir

 

Ve haftanın 6 günü sebze+protein günü….

 

Ee peki noldu 7. güne? O tek bir günde (ama haftanın hep aynı gününü seçin) saf protein günü yapıyorsunuz.Ve tüm haftayı dengeliyorsunuz.O gün sebze,ekmek,meyve,yarım yağlı peynir,ödül,nişasta vs yok.Safi protein yiyorsunuz.Hatta yediğiniz balıkların yağsız olmasına ve süt ürünü tüketmemeye çalışın ki etkisi büyük olsun.

 

Yulaf kepeği konusu biraz karışık 2 veya 2.5 kaşık tüketeceksiniz.(Amerikan sitesinde 2-İngiliz sitesinde 2.5 kaşık yazıyor,yorumlar farklı olabilir dendi niye diye sorduğumda.Ben de ilk kısımda 2 kaşık yemeyi tercih ettim)

 

2.KISIMda işler daha da güzel.Ödül öğünleri haftada 2 ye çıkıyor.

Nişasta öğünleri de 2 tane.

Meyve 2 porsiyona çıkıyor.(Eski kitaplarda tüm güçlendirme için 1 yazar.Bu yeni bir güncelleme)

Tolere gıdada  da değişiklik var (o kısma bakınız)

Diğer kurallar aynen geçerli.

 

Kepeği de 2.5 kaşığa çıkardım ben.Böylece her iki memleketin Dukan sitesindeki öneriyi de kullanmış oldum:)

 

Haftada 2 günde ödül öğünü,2 günde nişasta öğünü,1 günde de saf protein günü olunca geriye 2 güncük normal gün kalıyor ki arada kaynayıp gidiyor:)Hergün bir aktivite anlayacağınız.

 

 

4.EVRE:KORUMA

 

Güçlendirme günleri de sona erdi veee gerçek hayatla yüzyüzeyiz artık.Bu,hayatımızın sonuna kadar sürecek olan bir evre.

 

Yulaf kepeğimiz 3 kaşığa (45 gr) çıkıyor.

Yürüyüşlerimizi, merdiven çıkmalarımızı atlamıyoruz.

Haftada bir gün (hep aynı gün) saf protein günü yapıyoruz.

 

Ve artık her şeyden yiyebiliyoruz.Amaaaa kitapta öyle çabucak geçilmiş bitmiş bu evre…Aslında tam bir  kuralın olmadığı ,bu yüzden tekrar kilo almaya öyle açık bir evre ki.Evet her şeyden yiyebilirsiniz,ama hergün her şeyden değil…

Birçok kişi,güçlendirme 2. yarı gibi devam ediyor ama arada bir şey ikram edildiğinde de tadına bakmakta veya biraz yemekte sakınca görmüyorlar çünkü bu evrede o kadar katı kısıtlamalar yok.Yine az veya sıfır yağlı yemekler yapıyorlar.Proteine ağırlık veriyorlar.Kavrulmamış kuruyemiş yiyorlar.Karbonhidrat ve yağa çok ağırlık verir,diyet öncesi yeme alışkanlıklarına dönerseniz,koruma yalan olur.Denedim,almak,vermekten daha kolay:)

 

Reklamlar

10 responses »

  1. Merhaba, ben yulafkepeği al.comdan yulaf kepeği aldım acaba orjinalmı sonradan kuşkulandım ve hala kullanmadım. Yulaf kepeğinin orjinal olmayanı var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

    • hangi marka almıştınız acaba?İçine yulaf unu da katılmış olanlar varmış veya çok öğütüldüğü için sadece kepeği değil iç kısmı da karışabiliyormuş.

    • muhtemelen öğrenmişsinizdir ama yine de yazayım.30 gr peynir hakkı yerine bir avuç kadar kavrulmamış fındık badem vs yeniyor.Bu konuda blogda bir yazım var.Onu okumanızı öneririm.

      • kullanmasak olmaz mı demek istediniz sanırım.Dukan mayıs ayında Türkiye’ye geldiğinde bu soruldu.Bilmem dedi dr Dukan:) bunu yemediğinizde diğer hamur işlerine eliniz gidecek dedi.Korumada kendinizi hamur işinden uzak tutabilecekseniz yenmeyebilir belki ama atak-seyir-güçlendirmede buna ıhtiyacınız da var

      • Teşekkür ederim.. Yulaf unu kullansak olur mu diye soracaktım aslında 🙂 Çünkü ilk gün yulaf unu bulmuştum marketten, neyse ki yulaf kepeğini de buldum, artık sorun yok. Fotoğraflarınıza baktım, çok tebrik ederim, inşallah ben de bu diyetle zayıflarım;)

      • Yulaf unu olmaz,kepekten beklenen etkinin tam tersi size kilo aldırabilir.İkisi farklı içeriklere sahip.Kafanızda bırakmazsanız bu işi,tabii ki verirsiniz.Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s