Category Archives: DİYETİMİN GİDİŞATI

EKSPRES DUKAN

Görsel

_French_dietician__2178112b

Ekspres Dukan’ı duyan var mı?Çok rastlamadım çevremde.Demek ki pek bilinmiyor.Aslında pek yeni bir tarz diyeyim.Birkaç ay önce Dr.Dukan tarafından geliştirildi.Benim Dukan diyeti hocam Simla da sitesinde açıklamalı olarak duyurdu .(http://www.dukandiyetitariflerim.com/2014/03/7-gunluk-dukan-express5-kilo-ve-altinda.html)

Diyetin detayını oradan okumanızı tavsiye ederim.

Gelelim ben ne yaptım?Sevdim mi bu Ekspres işini.İlk başta hayır.Ben seyirde bile artık hızlı kilo veremiyorum yağım azaldı.Nerde ekspresle vericem.Yok öyle şey.Fakat korumadayım,atak-seyir-güçlendirmeyi harfiyen yapan bir insanım ama gelin görün ki koruma denince sapıtıyorum.Herşeyi yiyebilirsin diyor ya ben ne gördüysem yiyorum.Olacak gibi değil,kilo alıyorum.1-2 kilo alınca seyir tarzı besleniyorum,eh bundan da sıkılıyorum.Hak verirsiniz ki hayat boyu bu böyle geçmez.

Ben de dedim ki ekspres yapsam nasıl olur?Kilo verme derdinde değilim,maksat dengeleyeyim.Hem diyet hem ödül herşey var aynı hafta içinde….Aaaa ummadığım birşey oldu ve ben 4 haftada 2200 gr verdim hem yedim hem verdim.Vücut sürekli seyirden sıkıldı kanaatimce…Acelesi olmayan ,az kilosu olanlar için önerilmiş olsa da pek de güzel koruma programı bu aslında.

E tabii neticede korumadayım diyerek arada farklılaştırdıklarım oluyor.(kilo vermek isteyenler bunu kendine örnek almasın lütfen,tekrar ediyorum ben korumadayım,maksadım kilomu sabitlemek)..Mesela nedir?Saf protein ve protein+sebze günlerime sınırlı izinli sokmuyorum asla.Kepeklerimi de yiyorum hafta içi ama cumartesi-pazar biraz aksıyor.Bazen günlerin yerini değiştiriyorum mecbur kaldığımda.Fakat bence ödül yaptıgınız günün ertesi gününün saf protein günü olması çok işe yarıyor.Aldıklarınızız sıfırlıyorsunuz sanki.Bir de normal yağlı peynir cumadan itibaren giriyor ama ben çarşamba veya perşembe günü de kepeklerimle çok az miktar yiyorum bazen.O kadar özgürlük olsun ama dimi?Sonuçta 1-2 kilo çık -in diyerek 2.5 seneye yakın süredir inceyim:)

 

 

Gıda intolerans testi yaptırdım sonunda……

Standard

Dukan diyetine başlamadan önce ,diyetisyenlerin verdiği açlık listeleriyle ve insülin intoleransına karşı kullandığım ilaçlara rağmen aylarca gram veremeyince,benim York testi yaptırmam şart oldu diye düşünmeye başladım.

 

York testi,parmak ucundan alınan 1 damla kanın analiz edilip hangi gıda türüne vucudunuzun sorunlu olduğunu saptayan bir yöntem.Ama oldukça yüksek ücretli.Şu anda 900-1350 TL arasında olduğunu duyuyorum.Bir deneyeyim bakayım denilebilecek bir meblağ değil ne yazık ki.

 

Korumaya geçmemle beraber,madem artık hertür gıdayı yiyebilecektim,sorun yaşayacağım gıdaları öğrenme zamanı gelmişti.O nedenle indirim sitelerinde indirimli York testi aramaya başladım.2 sene önce böyle bir indirim sitesinden York testi almıştım 100 TL ye..Aman dikkatli olun.Meğerse bu,benim intoleransım olup olmadığını saptayacakmış sadece.Ondan sonra asıl testi yaptıracakmışım ki hangi gıdalarla sorun yaşadığımı söylesinler.Hiç bir şeye karşı sorunsuz çıkabilecek kaç kişi vardır acaba dünya üzerinde…Yüzlerce gıda içinden elbet bir maddeye karşı hassasiyeti daha fazladır.Gıda derken,koruyucu maddeler veya diş macunundaki gliserin gibi maddeler de kapsam içi.Dolayısıyla,o ilk testi yaptıran herkesin eline ‘Evet,sizde gıda intoleransı var’ ibareli bir yazı gelecek.Ama neye karşı.Bundan sonrası için de 2 sene önce 650 TL istemişlerdi.Yani toplamda 750 TL.İndirim mindirim nerde????Eşim ve kendim için aldığım 2 test,yani 200 TL de böylece çöpü boyladı.

 

Geçenlerde yakın bir arkadaşım kulağa verilen bir dalga sayesinde yapılan bir testten bahsetti.Üstelik sadece 100 TL.Hem de sırf gıda ile ilgi bilgi vermeyip,vucudunuzun her bölgesindeki geçirilmiş,geçiriliyor olan ve geçirilecek her tür hastalığı yakalayan bir yöntem.Fiyatı da çok uygun.(Arkadaşımı referans gösterince bu fiyat.Aslında York testi gibi yüksek ücretli imiş.Ama bu yöntemi tanıtmaya çalışıyorlarmış.) Arkadaşım,kızı için de 1350 TL vererek York testi yaptırmıştı.Yok arkadaş,o kadar para veremem ama bu yaptıracağım test işe yaramasa da 100 TL gözüme gelmez haydi gideyim bir bakayım dedim.

 

Bu yöntemin adı NLS yani non linear analysis..Firmanın adı Doğamed.Küçükyalı (Altıntepe) minibüs caddesinde bir binada,Mc Donald’s üzerindeler.

http://www.doga-med.com/iletisim.html

Bu da yöntemin ne olduğu:

http://www.doga-med.com/nls-analiz.html

Benim ismimi (Özlem Akşit) referans vererek isterseniz siz de gidebilirsiniz.(Randevu almanız gerekli)

 

 

Kulağıma büyük kulaklıklardan taktılar.Üzerinde kısa sürei elektromanyetik dalga gönderen ufak bir sistem var.İşlem sırasında hiç bir şey hissetmiyorsunuz.Önünüzde açık duran bilgisayar ekranından,bölge bölge organlarınızın durumunu görebiliyorsunuz.Test 3-5 dakika sürüyor.Daha sonra her organın bu dalga verdiği tepkinin sayısal değerlerini,bir biyoenerji uzmanı değerlendiriyor.(Bu uzmanlık alanı bazı ülkelerde üniversitelerde ciddi bir eğitimle alınıyor.Türkiye’de ne zaman olur bilinmez.)Hastalık geçirmiş veya geçirme potansiyeli olan organın verdiği değerler farklı.

 

Kanın verdiği tepki değerleri ise bir bilgisayar programı tarafından kategorize edilerek ertesi günü mail ile gönderildi.(Kan alma işlemi yok).

 

Genel sağlık durumum oldukça iyi çıktı.Pek bir sorunum yok şükür.

Yine de tepki veren noktalarım var:

Bel fıtığı (of of of nasıl da vardı geçti şimdilik.kilo verince)

Boyun fıtığı (şu anda sorunum yok.Ama olasılığı varmış.Dikkat etmem gerek)

Meme polikistik (doğru)

Damar sertliği (bilmiyordum,dikkat!)

Görme bozukluğu (yakın gözlüğüm var bir süredir. 1.5 numara)

Guatr (annemde Hoşimato tiroid var yıllardır kontrolde,ameliyat da oldu.O yüzden ben de senede 1 kez tsh vs kontrol ettiririm ama bişey çıkmaz.Şu anda kan testiyle teşhis edilecek kadar hastalık ortaya çıkmış değil dedi uzman.Ancak çok detaylı testlerle ,başlangıç olduğu saptanabilir ki şu anda buna gerek yok.Ama aklınızda olsun,kontrollerinizi devam ettirin dedi)

Stres

Strese bağlı yüksek tansiyon (halbuki benim hep düşüktür diye bilirim.Stresli zamanlarımda artıyormuş.Bundan sonra ölçücem bakalım.)

Sindirim bozukluğu (bazen,bazı gıdalarda evet)

Astım-bronşit riski (Astım hastası değilim,ama 500 m ötede birisi bir sigara içse veya parfüm sürmüş olsa öksürükten duramam)

Alerji

İnsülin direnci (ah ah onu biliyorum zaten)

Kalp aritmisi (annemde var demek ki bana da geçecek.)

 

Gelelim asıl merak ettiğim gıda alerjisi kısmına.

3-6 ay arasında yememem gerekenler en önemlisi. (Daha sonra az miktarda tüketebilicem.) Bu yiyecekler bende kilo-yağ-şeker-insülin direnci-gaz- hazımsızlık-gastrid yapan gidalar.

En çok dikkatimi çekenler: Pırasa-salatalık turşusu-tavuk ve dana eti-tavuk yumurtası-nane-patlıcan-havuç-muz-enginar-siyah çay-inek sütü-siyah bakliyat vs.

Kimini çok severim (siyah çay mesela) kimini de çok tüketirim (tavuk-yumurta-inek sütü)

 

Alternatiflerim:

Hindi eti-keçi sütü-somon-kırmızı mercimek-yer fıstığı-karnıbahar-ceviz vs.

 

Henüz bu önerilerle beslenmeye başlayamadım.Niye mi?Yiyemeyeceklerimi bir yiyeyim ondan sonra:)

 

(önemli not: Bu liste kişiye göre değişiklik gösteriyor.Size öneride bulunduğumu düşünmeyin.Bu öneriler bana özeldir.)

 

1319135796808

 

 

 

Güçlendirmede ne yaptım,ne yapıcam?Hatta eyvaaaah:))

Standard

21 Aralıkta güçlendirmeye geçtim,30 ocakta güçlendirme 2. yarıya ,15 martta da korumaya geçmem gerekiyordu hesaba göre.

Bu sefer,koçların önerisi üzerine her hafta yeni bir gıda ekledim.Çünkü ilk güçlendirmemde ilk hafta +2 görmüştüm ve o 2 kilo bana yapışıp kalmıştı.

Ödül öğünü ilk haftadan itibaren başladı.Diğer yiyecekleri ise şöyle ekledim:

1.hafta normal yağlı 40 gr peynir 

Eskiden meyve delisi olan ben meyveyi değil peyniri seçtim ilk önce:) Bu ilginç bir değişim.Normal insan peynirini çok özlemiştim.

2.hafta 1 dilim tam tahıllı ekmek

Böylece artık peynirimle beraber normal insan tostu yapabiliyordum:)

3.hafta 1 porsiyon meyve

Her zaman yemiyorum.Hala çok fazla çekmiyor canım meyveyi.Bağımlılığımdan kurtulmuşum:)

4.hafta ikinci dilim ekmek

ve bu süre içinde kilomda artış olmadı hatta 700 gr daha gitti durduk yerde.Pek güzel,amaç dışında çıkılmadı.Sadece,2.dilim ekmekği ekledikten sonra güçlendirmeye geçtiğim kiloyu görmeye başladım.Aslında tekrardan azıcık arttım yani.Ama sorun yok,güçlendirmeye geçiş kilomu koruyayım yeter.Zaten herkes çok cılız oldun diyip durmakta.

5.hafta nişasta öğünümü bir ekledim kiiiiii.Amanin 300-400 artış gördüm o hafta..Koçlara danıştım.BEyaz unlu nişasta öğünü yapmışsın.Bundan sonra tam buğdaydan makarna ve mercimek,fasulye gibi bakliyatlara ağırlık vermemi önerdiler.

2 hafta sonra hala güçlendirme kilomun çok az üstündeydim.Bazen +200 bazen +400..Çok önemli değil benim için.AMa ya daha fazla olursa + lar?İşte o yüzden önlem almalı diyerek ekmeklerimi kestim.Nadiren 1 dilim yedim ama genellikle yemedim.

Veee güçlendirme 2. yarı zamanı geldi çattı.Yok hayır benim bu + işini çözmeden güç.2 ye geçmem mantıksız olurdu ve geçmedim.Korumaya yaklaştım hala güç.2 yapmadım.

Veee yine veee son hafta sonu 3 günde +4 görmek beni derinden yaraladı:)(yanlış anlaşılmasın +4 gr diil +4 kilo!!!)

Bu 3 günün birinde ödül(kahvaltı),birinde normal güçlendirme günü ve son gün de saf protein günü idi.Ama ne gariptir ki saf p günü ertesi daha da fazla + görmüştüm.Oooo noooooo bu neeee????

Hemen koçlara mail yazdım.Bütün yediklerimi ve haleti ruhiyemi anlattım.Stresli bir dönemde olduğumu da anlattım.Ve koçlar,bu işin stresten olduğuna karar verip stresi azaltmak için yöntemler önerdiler.(Bu yöntemleri daha sonra ayrı başlıkta paylaşıcam)

Güçlendirmeye başlangıç kiloma dönene kadar 2 safp ve 5 protein+sebze günü yapmamı önerdiler.Yani seyire döndürdüler.O kiloya geri döndüğünüzde de ek gıdaları kesin,sadece ödül ve nişasta öğünlerinizi yapın dediler.Vah benim halimeeee.Bu askerlik bitmez.Ay pardon bu seyir bitmez.Güçlendirmeyi bile tam yapamamışken seyire geri dönmek….

Neyse 2 günde 2.5 kilosu gitti bu artıların.Bir nebze moralim yerine geldi.Benim bünyeme de ne desem bilmem ki….En iyisi ben bir gıda intolerans testi de yaptırayım.Bana beyaz un mu dokunuyor ne oluyor bir anlayayım.stress

Egzersiz durumları (seyirde ve güçlendirmede spor)

Standard

spor-yapmak

Dukan’ın koçluk önerilerinde seyire başladığımda yürüyüş 20 dakika ile başlamıştı her hafta 5 dakika artarak 1 saate geldi dayandı.Önerdiği hareketler 14 kez ile başlamıştı 30 olana kadar her hafta 2 şer arttı..Merdiven çıkmam gereken kat sayısı 4 ile başladı 10 a kadar çıktı.30-60 dakika da ekstra spor öneriliyordu.Ve hergün 1 saat ayakta durmak…

Güçlendirmede ise bir anda bu sayılar ve süreler yine başa döndü.30 dakika yürüyüş,hareketler 18 er tekrarlı.Çıkılması gereken kat sayısı 4 ve 30 dakika ektsta spor yapılırsa o da iyi şeklinde öneriliyor.Hergün 1 saat ayakta durmak hala geçerli.

1 ekimde başladığım spor salonuna tüm gücüm ve inancımla devam ediyorum.İş yoğunluğuma ve seyahatlerime rağmen haftada ortalama 3 kez spor salonuna gidiyorum…Otelde kaldığım zamanlarda da spor salonu olan bir yeri tercih ediyorum.Daha önce bu konu aklıma bile gelmezken,adamlara telefon edip soruyorum,yanımda spor ayakkabımı taytımı da götürüyorum.Büük değişiklik diyor kızım..

Seyirde hergün spor yapamadım ama güçlendirmeye geçtim diye de azaltmadım.Aynı tempo devam ediyor.Belki de o yüzden 2 haftada kilo almamam hatta 700 gr vermem.

Aslında sporu zevkle yaptığımız söyleyemem.Mecburiyetten yapıyorum..Sağlıklı olmak ve fit görünmek için bu lazım diyorum.Koşarken,işte şimdi kalbimdeki damarlar temizleniyor diye seviniyorum.Yoksa bıraksalar da hiç yapmasam:)Sonuçta yapıyor muyum ?Yapıyorum…

Bu arada performansımın arttığı kesin..İlk başlarda yürüdüğüm hızım hem 2 katına çıkıyorum hem de aralarda daha da arttırıp koşuyorum.Daha fazla ağırlık kaldırıyorum..Nefesim de dizlerim de daha çok rahatladı.Duruşum da değişmiş gören öyle söylüyor.

Bir yandan kilo vermek bir yandan da spor yapmak yağlarımı aldı götürdü benden.en az % 23 olması gereken yağ yüzdem 3 ay önce 19.5 idi (ki bu bile oldukça düşüktü).Şu anda % 13 yağım var.Toplamda 7.5 kilo yağım kalmış.Eh o yağa da artık ihtiyacım var:) Giden kilonun sadece 1 kilosu kastan gitmiş.Bu da anormal bir durum değil diyor spor salonundaki hocalar…Umarım bu iş artık benim günlük hayatımın bir parçası olur.

.

En en son kilo durumum ve yılbaşı macerası

Standard

Evet sayın izleyiciler Dukan’la 2 bayram ve bir yılbaşı geçirdim seyirde iken.Ve kaçamak yapmadım.Yapamazdım,kendimi sabote edemezdim.Ama bu sefer güçlendirmedeydim ve ödülüme denk getirdim.Fakat biraz yanlış bir ödül oldu…Yani ıvır zıvır çok oldu..Hele ki eşimin yaptığı misler gibi gerçek çiğköfte yüzünden bütün akşam wc de oturdum çünkü 4 aydan fazladır bulgur vs girmeyen mideye bir anda bulgur yükleyince şiştim ve nefes alamadım..Oy oy..Bir daha bu şekilde yenmeyecek arkadaş.Bu anlaşıldı.

56 ile güçlendirmeye geçerim 55 e inmee gerek yok zaten de gitmiyo derken,55.9 u grünce güçlendirmeye geçmiştim.Ama ilave gıdaları her hafta yavaş yavaş sokuyorum hayatıma.Bu da bana çok iyi geldi..Yılbaşından 3 gün önce 55.5 gördüm ve fotoğrafını çektim baskülün.Ama  o da ne 30 aralık sabahı 55.3 gördüm ki saf protein günü ertesi filan da değildi…İnsan oğunun psikolojisi e garip.Hani ben 56 ya okey demiştim?Ama 55.3 gördüm ya..Onu kaybetmeme telaşına girdim.Eyvaaaah yılbaşında yedim ben kesin 56 olmuşumdur diye üzülürken Allah’tan 1 ocak saf protein günümdü ve ben bütün fazlalığı atarak bugün yine 55.3 üm:)

2 haftadır önce 40 gr normal peyniri sonra 1 dilim tam tahıllı ekmeği eklemiştim.Bugün 3. haftama başlıyorum veeee meyve ekleniyor.Ama ben korkuyorum 4. kusur aydan sonra ilk kez meyve girecek ağzıma…Çok farklı bir duygu…Ancak seyir yapanlar anlar beni….

 

kilo

Güçlendirmedeyim,Yeniden:)

Standard

guclu-kadin_224134

İşte sonunda güçlendirme günü geldiiii…Dukan diyetimin ilk seyiri biterken çok korkmuş çok heyecanlanmıştım…O kadar ekstra yiyeceği ,ödülü yiyerek nasıl kilo almayabilirim diye çok endişelenmiştim.Endişemde de haklı çıktım ve daha ilk ödül yemeğinden sonra 2 kilo aldım ve o hiç gitmedi üstümden bir daha..Koruma zaten başlı başına bir tuzak ve muamma idi benim için.Neyse ki güçlendirmede  +2 kiloyla gelmişti ama kuralı belliydi,şunu şunu ye bunu bunu hala yeme….Onun içindir ki şu anda güçlendirmeden çok koruma evresini araştırıp okumam.Asıl korkum korumadaki belirsizlik çünkü.

Her ne ise sevgili okurlar:) Bu sabah itibariyle 55.9 kg görünce ee zaten kaç olursam olayım 21 aralık akşamı ödül yiyicem diye de karar vermişken bugünden güçlendirmedeyim dedim oldu bitti:)

2.kez seyire başlarken niyetim 55 e düşmekti…Ama 2 hafta önce vazgeçtim.Niye mi?Yeni aldığım 36 beden pantolonların bellerini 2-3 parmak daraltamaya vermek zorunda kalınca,ee 34 beden de olamayacağıma göre eh yeter artık dedim yine de 2 hafta beklemek istedim.

Son ayda o kadar zorrr gitti ki kilolalar.Sırf şu son 500 gr bile 12 günde gitti.Ama sonuçta toplamda tam 8.500 gr daha gitmiş oldu.Evet mutluyum:) Aman güçlendirmede ve korumada bozulmasın mutluluğum….

İşte son zamanlardaki kilo verme grafiğim.Nasıl da inişler çıkışlar var bakar mısınız?Ama sonutaaaaa hep aşağı hep aşağı.Yani neymiş?+ gördüğünüzde hiiiç üzülmeyin….Sonu her zaman başarı…

kilo1

Güçlendirmede eklenen yeni yiyecekler ve ödül-nişasta öğünlerini bir anda hayatımam sokmamamı önerdi koçlar.Bir anda kilo almamam için.Bu nedenle ilk haftadan itibaren ödül yemeğimi yiyicem ama geri kalanlar şu şekilde hayatıma girecek:

1.hafta………40 gr orta yağlı peynir

2.hafta………1 dilim tam tahıllı ekmek

3.hafta…….. 1 pors.meyve

4.hafta………2.dilim tam tahıllı ekmek

5.hafta ………nişasta öğünü

Ve işin en ilginç yanı onlar bana 1. hafta meyve 3. hafta peynir şeklinde bir liste yapmışlardı ben yer değiştirebilir miyiz dedim.Benim gibi eski bir meyve delisi 4 aydır meyve yemesin ve yok ııh önce peynir deyip meyveyi 3. haftaya atsın olacak iş mi:) Demek ki bu da bir bağımlılıktı ve geçmişşşş.

Bu arada,3 aydır spor salonuna devam ediyorum.İş seyahatlerimde spor salonu olan otelleri tercih ediyorum.Yani kafa değişti.Böylece haftada ortalama 3 kez kardio ve ağırlık çalışmaları ile çeşitli hareketleri içeren programımı dikkatlice uyguluyorum.Yaptıklarımın çoğu,Dukan’ın da yap dedikleri zaten…İlk haftalarda bant üstünde orta hızda zor yürürken birkaç hafta sonra epey hızlandım birkaç haftadır da koşuyorum.Aradaki fark çok hoşuma gidiyor.Bu yeni düzenimi hayat boyu sürdürme niyetindeyim.

Herkesin istediği kiloya gelip güçlendirmeye başladığı günü görmesi diliyorum.Ve şimdi peynirimin zevkini çıkarma zamanııııı:)