Gıda intolerans testi yaptırdım sonunda……

Standard

Dukan diyetine başlamadan önce ,diyetisyenlerin verdiği açlık listeleriyle ve insülin intoleransına karşı kullandığım ilaçlara rağmen aylarca gram veremeyince,benim York testi yaptırmam şart oldu diye düşünmeye başladım.

 

York testi,parmak ucundan alınan 1 damla kanın analiz edilip hangi gıda türüne vucudunuzun sorunlu olduğunu saptayan bir yöntem.Ama oldukça yüksek ücretli.Şu anda 900-1350 TL arasında olduğunu duyuyorum.Bir deneyeyim bakayım denilebilecek bir meblağ değil ne yazık ki.

 

Korumaya geçmemle beraber,madem artık hertür gıdayı yiyebilecektim,sorun yaşayacağım gıdaları öğrenme zamanı gelmişti.O nedenle indirim sitelerinde indirimli York testi aramaya başladım.2 sene önce böyle bir indirim sitesinden York testi almıştım 100 TL ye..Aman dikkatli olun.Meğerse bu,benim intoleransım olup olmadığını saptayacakmış sadece.Ondan sonra asıl testi yaptıracakmışım ki hangi gıdalarla sorun yaşadığımı söylesinler.Hiç bir şeye karşı sorunsuz çıkabilecek kaç kişi vardır acaba dünya üzerinde…Yüzlerce gıda içinden elbet bir maddeye karşı hassasiyeti daha fazladır.Gıda derken,koruyucu maddeler veya diş macunundaki gliserin gibi maddeler de kapsam içi.Dolayısıyla,o ilk testi yaptıran herkesin eline ‘Evet,sizde gıda intoleransı var’ ibareli bir yazı gelecek.Ama neye karşı.Bundan sonrası için de 2 sene önce 650 TL istemişlerdi.Yani toplamda 750 TL.İndirim mindirim nerde????Eşim ve kendim için aldığım 2 test,yani 200 TL de böylece çöpü boyladı.

 

Geçenlerde yakın bir arkadaşım kulağa verilen bir dalga sayesinde yapılan bir testten bahsetti.Üstelik sadece 100 TL.Hem de sırf gıda ile ilgi bilgi vermeyip,vucudunuzun her bölgesindeki geçirilmiş,geçiriliyor olan ve geçirilecek her tür hastalığı yakalayan bir yöntem.Fiyatı da çok uygun.(Arkadaşımı referans gösterince bu fiyat.Aslında York testi gibi yüksek ücretli imiş.Ama bu yöntemi tanıtmaya çalışıyorlarmış.) Arkadaşım,kızı için de 1350 TL vererek York testi yaptırmıştı.Yok arkadaş,o kadar para veremem ama bu yaptıracağım test işe yaramasa da 100 TL gözüme gelmez haydi gideyim bir bakayım dedim.

 

Bu yöntemin adı NLS yani non linear analysis..Firmanın adı Doğamed.Küçükyalı (Altıntepe) minibüs caddesinde bir binada,Mc Donald’s üzerindeler.

http://www.doga-med.com/iletisim.html

Bu da yöntemin ne olduğu:

http://www.doga-med.com/nls-analiz.html

Benim ismimi (Özlem Akşit) referans vererek isterseniz siz de gidebilirsiniz.(Randevu almanız gerekli)

 

 

Kulağıma büyük kulaklıklardan taktılar.Üzerinde kısa sürei elektromanyetik dalga gönderen ufak bir sistem var.İşlem sırasında hiç bir şey hissetmiyorsunuz.Önünüzde açık duran bilgisayar ekranından,bölge bölge organlarınızın durumunu görebiliyorsunuz.Test 3-5 dakika sürüyor.Daha sonra her organın bu dalga verdiği tepkinin sayısal değerlerini,bir biyoenerji uzmanı değerlendiriyor.(Bu uzmanlık alanı bazı ülkelerde üniversitelerde ciddi bir eğitimle alınıyor.Türkiye’de ne zaman olur bilinmez.)Hastalık geçirmiş veya geçirme potansiyeli olan organın verdiği değerler farklı.

 

Kanın verdiği tepki değerleri ise bir bilgisayar programı tarafından kategorize edilerek ertesi günü mail ile gönderildi.(Kan alma işlemi yok).

 

Genel sağlık durumum oldukça iyi çıktı.Pek bir sorunum yok şükür.

Yine de tepki veren noktalarım var:

Bel fıtığı (of of of nasıl da vardı geçti şimdilik.kilo verince)

Boyun fıtığı (şu anda sorunum yok.Ama olasılığı varmış.Dikkat etmem gerek)

Meme polikistik (doğru)

Damar sertliği (bilmiyordum,dikkat!)

Görme bozukluğu (yakın gözlüğüm var bir süredir. 1.5 numara)

Guatr (annemde Hoşimato tiroid var yıllardır kontrolde,ameliyat da oldu.O yüzden ben de senede 1 kez tsh vs kontrol ettiririm ama bişey çıkmaz.Şu anda kan testiyle teşhis edilecek kadar hastalık ortaya çıkmış değil dedi uzman.Ancak çok detaylı testlerle ,başlangıç olduğu saptanabilir ki şu anda buna gerek yok.Ama aklınızda olsun,kontrollerinizi devam ettirin dedi)

Stres

Strese bağlı yüksek tansiyon (halbuki benim hep düşüktür diye bilirim.Stresli zamanlarımda artıyormuş.Bundan sonra ölçücem bakalım.)

Sindirim bozukluğu (bazen,bazı gıdalarda evet)

Astım-bronşit riski (Astım hastası değilim,ama 500 m ötede birisi bir sigara içse veya parfüm sürmüş olsa öksürükten duramam)

Alerji

İnsülin direnci (ah ah onu biliyorum zaten)

Kalp aritmisi (annemde var demek ki bana da geçecek.)

 

Gelelim asıl merak ettiğim gıda alerjisi kısmına.

3-6 ay arasında yememem gerekenler en önemlisi. (Daha sonra az miktarda tüketebilicem.) Bu yiyecekler bende kilo-yağ-şeker-insülin direnci-gaz- hazımsızlık-gastrid yapan gidalar.

En çok dikkatimi çekenler: Pırasa-salatalık turşusu-tavuk ve dana eti-tavuk yumurtası-nane-patlıcan-havuç-muz-enginar-siyah çay-inek sütü-siyah bakliyat vs.

Kimini çok severim (siyah çay mesela) kimini de çok tüketirim (tavuk-yumurta-inek sütü)

 

Alternatiflerim:

Hindi eti-keçi sütü-somon-kırmızı mercimek-yer fıstığı-karnıbahar-ceviz vs.

 

Henüz bu önerilerle beslenmeye başlayamadım.Niye mi?Yiyemeyeceklerimi bir yiyeyim ondan sonra:)

 

(önemli not: Bu liste kişiye göre değişiklik gösteriyor.Size öneride bulunduğumu düşünmeyin.Bu öneriler bana özeldir.)

 

1319135796808

 

 

 

10 responses »

  1. Merhaba Özlem Hanım ;

    Bu kadar yalın bir dille , bu kadar güzel anlatılabilirdi uygulamış olduğumuz sistem. Size çok teşekkür ediyoruz. Bu sayede bir çok kişinin sağlıklı yaşamla ilgili güzel başlangıçlar yapacağını düşünüyoruz. Dünyadaki hastalıkların % 78’inin beslenme yanlışlarından kaynaklandığını düşünürsek, böyle önlemlerle daha sağlıklı ve mutlu yaşayabiliriz.Saygı ve sevgilerimizle……

    • Teşekkür ederim:) Ben faydalandım başlası da faydalansın istedim….Her zaman denir ya yağı-şekeri-unu kesin diye.Üşte bu diyette bunları kesip kilo veriyoruz.İncelince de dikkatli bir şekilde bunları tekrar hayatımıza sokuyoruz ama artık eskisi gibi homini gırtlak yapmadan tabii:))

  2. Özlem hanim bloğunuza ilk kez rastlıyorum bende insilün direncim için ilaç kullanıyordum ancak ilac içme psikolojisi ile bas edemediğimden (beynim ilacı reddediyor) ve kendimi iyi hissetiğimden diyetimin 10. günü ilacı bıraktım. 21.gündeyim 8 kilo verdim.Şuanda eskisi gibi ac bile değilim sabah aclık sinirim yok kendimi sanki bu rahatsızlıktan kurtulmuş gibi hissediyorum fethiyede oturuyorum burada metobolizme uzmanı yok.kışın izmirde doktoruma gidicem siz insülin direnciniz için ilac almaya devam ettiniz mi durum nedir. bu arada insülin direncim 10 normali 7 olması gerekirken çok asırı yüksek değil. takip etmeye devam edicem sevgiler..

    • bu diyet zaten diyabetiklere o kadar uygun ki….Şekeri yerinden oynatacak hiçbirşey yenmiyor…En başta meyve bağımlısıydım…Şu anda (korumadayım) haftada yarım kilo meyve alıyorum,tüm aile onu anca yiyoruz.Eskiden olsa 1 kiloyu 1 günde yerdim.Al sana şeker sorunu! ben o zamanlar meyvenin şekerini düşünmezdim,doğal bişi yiyorum ne güzel diye düşünürdüm…Şu anda el ayk dudak uyuşmalarım kalmadı.İlaç da kullanmıyorum.Tahlil yaptırmadım rakam olarak bilmiorum.Kendimi iyi hissediyorum

  3. Merhaba Özlem hanım.

    Öncelikle bu konuyla ilgili deneyimlerinizi paylaştığınız için çok teşekkür etmek için yazmak istedim. Reflü gastrit hazımsızlık ve şişkinlik sorunlarımın üstesinden gelemiyorum. Çok az yememe rağmen sanki dünyaları yemişim gibi şişkinlik hissetmekten bıktım ve sizin tavsiyenizle bu testi yaptırmaya karar verdim umarım yararlı olur. Saygılarımla.

Bir Cevap Yazın

