Quark

Standard

Quark dedim amma nedir quark?Ben de ilk kez bu diyetle beraber Simla’dan öğrendim.(www.dukandiyetitariflerim.com)

Süzme yoğurt kıvamında,labneye benzer yapıda bir peynir bu quark..Türkiye’de hazır,paketlenmiş halde satıldığını da hiç görmüş değilim.Bu diyetle beraber yeme kültürüm de artıyor:) Quarkı,labne kullanacağınız heryerde kullanabilirsiniz.Cheese cake yapabilirsiniz.Krema niyetine çorbalara katabilir,toz tatlandırıcı ekledikten sonra tatlı krema olarak tüketebilirsiniz.Yulaf kepeğinden yaptığınız ekmeklere sürebilirsiniz.Güçlendirme ve korumada ekmeğinize sürüp üstüne de light reçel koyarak yiyebilirsiniz veya meyve salatanızın üzerine krem şanti gibi kullanabilirsiniz.Kısacası bir Dukancana lazım bir malzeme bu quark….

Quark yapmak için kefire ihtiyacımız var.Ben evde kendi kefirimi kendim yapıyorum.Kefir mayam var.Yani kefir bakterilerim.Ben onlara kefir hayvancıkları diyorum:) Yani evde hayvan besliyorum bi nebze:)

Kefir elde etmek için https://benimdukandiyetim.wordpress.com/2013/04/08/evde-kefir-yapmak/ yazıma bir bakın.

Hazır kefir de kullanabilirsiniz..Eğer öyle yapacaksanız light olanını tercih edin.Tam yağlı kefir ile yaptığınızda,epey bir suyunu attığınız için geriye kalan kısım oldukça yağlı bir peynir oluyor(Light labne alın daha iyi yani.)Kendi yaptığım kefiri de sıfır yağlı sütle yapıyorum.

Kefirimizi genişçe bir borcama döküp 100 dereceye ayarlanmış fırında 1 saat tutuyoruz.Miktar size kalmış.Evde ne kadar kefiriniz varsa.Bu sırada kefir yoğurtlaşıyor ve suyunu salmaya başlıyor.Kabınız biraz soğuyunca bunu süzmeniz gerekiyor.Ben makarna süzgecine 2 kat kağıt mutfak havlusu koyarak süzdürüyorum.(Artan suyu da atmayın,ayran yaparken su diye kullanın veya çorbalara katın ,pek faydalı)

İyice süzüldüğünden emin olunca bir kaşık yardımıyla arta kalan katı kremayı (quark) bir kaba alın.Buzdolabında bir kaç gün saklayabilirsiniz.1 litre kefirden 1 küçük  kase quark çıkıyor.Pasta yapacaksanız ,en az 2 litreden quark yapmanızı öneririm.

quark

.

Bir Cevap Yazın

