Ayva Tatlısı

Standard

ayva tatlısı

 

Kış bitti sayılır.Ama ben daha ilk kez ayva tatlısı yaptım.Halbuki aralık sonundan beri güçlendirmedeyim.Ama meyveyi ekleme işini sonlara attım sonra da hergün meyve yemedim o oldu bu oldu derken sıra ancak şimdi geldi ayva tatlısınaaaa.Pek sevdiğim tatlılardan biridir.Ayvayı çiğ yiyemem zaten.Ya marmeladını yaparım rendeleyerek.Ya da tatlısını.Pek kolay bir tatlıdır.Pek de hafiftir kendileri:)

Evre:Güçlendirme-Koruma

Malzeme: 2 adet ayva

                    4 kaşık quark

                    8-10  kaşık splenda

 

Ayvaları soyun veikiye bölüp  iç kısmını çıkarın.Ayvaları bir tencereye tek sıra dizip tam üst seviyesine kadar su koyun kısın ateşte pişirin.Ayva çekideklerini de içine atarsanız ağdalı bir kıvam elde edersiniz.Renginin kımızı olmasını ağlamak için kırmızı gıda boyası koymak mümkün ama ben gerek görmüyorum şahsen.İsterseniz tarcın da ekleyebilirsiniz pişme aşamasında.

 

Ayvalar tamamen pişip suyunun neredeyse tamamını çektiği zaman orta çukurlarının her birine  1.5 yemek kaşığı splenda koyup biraz daha pişirin.Soğuyunca buzdolabına alın.

 

Yiyeceğiniz zaman üzerine kaymak veya krem şanti konulur amma biz diyetimizi fazla zorlamamak için quark kullanabiliriz.4 kaşık quarka 2-4 kaşık toz splenda ekleyip iyice karıştırın.Yiyeceğiniz zaman ayvaların üzerine pay edip günde 1 tane tatlı  (yani yarım ayva) yiyebilirsiniz.

.

 

Bir Cevap Yazın

