Güçlendirme hakkında koçlardan neleeeer neler öğrendim ?

Standard

soru

1.Güçlendirmede hergün meyve yenilebilir mi?

Evet,saf protein günleri dışındaki hergün meyve yiyebilirsiniz.

2.Güçlendirmede 40 gr tam yağlı peynir hakkımız yerine 40 gr kavrulmamış ve tuzsuz fındık vs yiyebiliyoruz…Neleri yiyebiliriz?

Fındık,şam fıstığı,kaju,ceviz,badem öncelikle önerdiklerimiz.Örneğin yer fısıtından daha sağlıklılar..

(40 gr iç çekirdek de yenilebiliyor)

Bu hakkınızı isterseniz hergün kullanabilirsiniz ya da yarısını peynir yarısını fındık-fıstık olarak tüketebilirsiniz.

Korumaya geçtiğinizde,eğer kilonuzda oynama olmazsa hem peyniri hem fındık fıstığı hayatınıza sokabilirsiniz.

3.Örneğin cevizi keklerin içinde kullanabilir miyiz?Yani fırında kekin içinde pişmesinde sakınca var mı?

Hayır yok,kullanabilirsiniz.

4.Güçlendirmede kilo almaktan korkuyorum.Forumlarda her hafta bir yeni yiyeceğin hayatımızıa eklenmesiyle kiloyu korumanın daha kolay olduğunu okudum.Bunu nasıl yapmalıyız?Yiyeceklerin sırası ne olmalı?Ödül öğününü ilk haftadan itibaren yapabiliyor muyuz?

peynir-meyve-1.dilim ekmek-2.dilim ekmek ve nişastalı öğünleri istediğiniz sıralamayla hayatınıza sokabilirsiniz.Her hafta birini diyetinize ekleyin.Ödül öğünü ilk haftadan itibaren yapılacak.Vücudunuzun buna ihtiyacı var.

5.Saf protein perşembelerinde süt tozu kullanılabilir mi?

Yağsız ve düşük şekerliyse sorun yok.Eğer değilse,başka günlerde kullanmanız gerekir.

6.Chatlerde,günlük 2 dilim (68 gr ) tam tahıllı ekmek yerine 225 gr nişastalı yemek yenebileceğini söylüyorsunuz.68 gr ekmek nasıl bu kadar çok nişastalı gıdaya eş değer olabilir?Hergün ekmeğimiz yerine nişastalı gıda yiyebileceksek nişasta öğününün önemi kalmamış olmuyor mu?

Önemli olan ekmeğim gramajı veya nişastalı gıdanın miktarı değildir.En önemli şey besin değerleridir.Fasulye veya mercimek yediğinizde,2 dilim ekmekteki unun besin değerine eşdeğer gıda almış olursunuz.Dukan için önemli olan kalori değil besinlerin kalitesidir.

7. Günlük 2 dilim tam tahıllı ekmek yerine başka ne yiyebiliriz?

3 kaşık daha yulaf kepeği  (bana 3 dediler ammaaa www.dukandiyetitariflerim e 2 kaşıkta karar kılınmasını ,3.kaşığın riskli olduğunu da söylemişler)

veya 120 ml kırmızı şarap

veya 225 gr nişastalı gıda tüketebilirsiniz.

8.Trabzon hurması günlük meyve hakkı olarak tüketilebilir mi yoksa çok mu şekerli?Tüketilebilirse günde miktarı ne olmalı?

Günlük meyve hakkınız yerine 1 tane tüketebilirsiniz.

9.Atak ve seyirde hep sıfır yağlı yoğurt ve süt tükettim.Güçlendirmede yarım yağlı süte geçiş yapabilir miyim?

Güçlendirmede de sıfır yağlı tüketmenizi öneririz.

10.Şu anda yağ oranım %13 ve önerilen yağ oranının altında…Bu durumda daha fazla kilo vermem de doğru değil.Ancak yağların çoğu alt bölgelerde .Bunun için ne önerirsiniz?

% 13 yağ oranı çok iyi.Ve daha fazla kilo vermeye çalışmanız çok zor olur.

Günde 3-4 kez 500mg C vitamini ve günde 3 kez 2000 ml CLA tabletleri kullanmanız ve yeşil çay tüketmenizi ayrıca değişken hızlı kardio çalışmanızı öneririz.

11.Güçlendirmede hurma serbest mi?

Hayır,kuru meyveler izinli değil.

12.Kuru meyveler neden izinli değil?Sonuçta içinde sadece suyu eksik.

Dr.Dukan kuru meyvelere izin vermiyor çünkü şeker miktarı kuru meyvelerde daha yoğundur.Taze meyvelerdeki gibi doğal değildir.Yine de yemek isterseniz,kilonuzda artış yapıp yapmadığına bakın ve sorun çıkarsa yemeyi kesin.

13.Güçlendirmeye geçtiğimden beri her hafta yeni bir gıda ekledim.En son 2 hafta önce nişastalı gıdayı ekledim ve o güne kadar kilom sabit hatta ekside olmasına rağmen 2 haftadır az bir artış görmeye başladım.Sebebi nişasta öğünü olsa gerek.Ne yapmalıyım?Öğünlerin birinde beyaz makarna diğerinde de beyaz unlu hamur işi yedim.

Nişastalı gıda en zorlayıcı kısımdır.Rafine un kullanmamalısınız.Tam unlu makarna ,tatlı patates,guinoa,yulaf  ezmesi (kepek değil!) ,mercimek ,fasulye,nohut,bezelye vb kullanmanızı öneririz.

.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s