Öneri_Om re Poğaçası

Standard

Dukan diyetinin ilk Türk versiyonu poğaçası budur benim bildiğim.İlk kez  Dukan diyetine başladığımda (eylül 2012)  3-5 tarif zor çıkardı kepekle ilgili zorlasanız ….O günlerde bir dukancan hızır gibi imdada yetişti.Düşününki ne kek icad edilmiş ne el açması börek…Breh dedi iddia ediyorum dedi  bu kadar yumuşak poğaça yemediniz bu diyette dedi ve ortaya kendi ismini de koyarak bir poğaça ağacı dikti gitti.Ne vakittir o ağaçtan poğaça toplamamış idim.Ki bugünlerde bir kepek sevgisizliği var üzerimde.Kalktım bir Om re poğaçası yaptım.Normal poğaça ile yarışır.Yani o derece.Hele yeni piştiğinde.Çoluk çocuk fırının başında.Hadi anneeee pişmedi mi daha bize de ver diye:)

Tarifin sağda solda unutulmasına gönlüm razı olmadı ,sağolsun kendisi de yayımlanması için izin verdi,sizlerle paylaşıyorum efendim.

omre

Evre: Tüm evreler

Malzeme: 10 kaşık yulaf kepeği (150 gr)

                     3 yumurta beyazı (1 sarı üzeri için)

                     1 paket kabartma tozu

                     400 gr aknaz light peynir (şu andaki en az yağlı peynir bu diye aknaz diyorum)

                    İstenirse 1 tatlı kaşığı splenda -1 yemek kaşığı süt tozu (Şart değil)

                    çok az tuz

(Hamur çok kuru olursa ben 1-2 kaşık da yoğurt ekliyorum)

Bütün malzemeyi karıştırıp elinizle top top poğaçalar yapın.Hafifçe elinize yapışacaktır.Arada elinizi suya batırın.İçine dereotu koyarsanız o da çok yakışıyor.Mahlepli de yapabilirsiniz.Ben 10 kaiıktan 20 poğaça yapıyorum her biri yarım kaşıklık kepeğe denk geliyor.Mutlaka sayarak yapın.Sonra kaç tane yiyecektim demeyin:)

Yağlanmış kağıda dizin,üzerine yumurta sarısı sürüp isterseniz çok az çörek otu serpin.önceden ısınmış fırında yaklaşık 150 derecede 30 dakika kadar pişiriyorum.Sonra 10 dakika kadar 180 dereceye çıkarıyorum.Mis gibi poğaçanız hazır…

.

Bir Cevap Yazın

