Egzersiz durumları (seyirde ve güçlendirmede spor)

Standard

spor-yapmak

Dukan’ın koçluk önerilerinde seyire başladığımda yürüyüş 20 dakika ile başlamıştı her hafta 5 dakika artarak 1 saate geldi dayandı.Önerdiği hareketler 14 kez ile başlamıştı 30 olana kadar her hafta 2 şer arttı..Merdiven çıkmam gereken kat sayısı 4 ile başladı 10 a kadar çıktı.30-60 dakika da ekstra spor öneriliyordu.Ve hergün 1 saat ayakta durmak…

Güçlendirmede ise bir anda bu sayılar ve süreler yine başa döndü.30 dakika yürüyüş,hareketler 18 er tekrarlı.Çıkılması gereken kat sayısı 4 ve 30 dakika ektsta spor yapılırsa o da iyi şeklinde öneriliyor.Hergün 1 saat ayakta durmak hala geçerli.

1 ekimde başladığım spor salonuna tüm gücüm ve inancımla devam ediyorum.İş yoğunluğuma ve seyahatlerime rağmen haftada ortalama 3 kez spor salonuna gidiyorum…Otelde kaldığım zamanlarda da spor salonu olan bir yeri tercih ediyorum.Daha önce bu konu aklıma bile gelmezken,adamlara telefon edip soruyorum,yanımda spor ayakkabımı taytımı da götürüyorum.Büük değişiklik diyor kızım..

Seyirde hergün spor yapamadım ama güçlendirmeye geçtim diye de azaltmadım.Aynı tempo devam ediyor.Belki de o yüzden 2 haftada kilo almamam hatta 700 gr vermem.

Aslında sporu zevkle yaptığımız söyleyemem.Mecburiyetten yapıyorum..Sağlıklı olmak ve fit görünmek için bu lazım diyorum.Koşarken,işte şimdi kalbimdeki damarlar temizleniyor diye seviniyorum.Yoksa bıraksalar da hiç yapmasam:)Sonuçta yapıyor muyum ?Yapıyorum…

Bu arada performansımın arttığı kesin..İlk başlarda yürüdüğüm hızım hem 2 katına çıkıyorum hem de aralarda daha da arttırıp koşuyorum.Daha fazla ağırlık kaldırıyorum..Nefesim de dizlerim de daha çok rahatladı.Duruşum da değişmiş gören öyle söylüyor.

Bir yandan kilo vermek bir yandan da spor yapmak yağlarımı aldı götürdü benden.en az % 23 olması gereken yağ yüzdem 3 ay önce 19.5 idi (ki bu bile oldukça düşüktü).Şu anda % 13 yağım var.Toplamda 7.5 kilo yağım kalmış.Eh o yağa da artık ihtiyacım var:) Giden kilonun sadece 1 kilosu kastan gitmiş.Bu da anormal bir durum değil diyor spor salonundaki hocalar…Umarım bu iş artık benim günlük hayatımın bir parçası olur.

.

Bir Cevap Yazın

