Karatay Diyetinin En Hakiki Öz Özeti:)

Standard

karatay-diyeti20120612011420

Prof.Dr.Canan Karatay’ın kitabı çıktıktan bir süre sonra TV de izlemiştim.Anlattıkları çok saçma gelmişti.İstediğin kadar yağ ye vs diyordu.Nasıl yani? dedim.

Ama ben Canan hanımı bizzat tanırım.Kaç zaman birlikte de çalıştık.Kitap çıktıktan sonra hiç bir araya gelemedik ki sorayım ama hem kardiyolog hem dahiliye uzmanı olan bir profesörün bir bildiği var mıydı acaba?Merak ettim,geçen yıl kitabını aldım.Ben Dukan diyeti yaptığım halde onu da okudum.Özellikle gelişme çağındaki çocuklar için çok faydalı bilgiler buldum.rneğin polikistik overlerin tereyağ yense oluşmayacağı…Kızım o zaman 17 yaşındaydı ve 2 kilo kadar vermek istiyordu.Önemli olan vermesi değil,doğru beslenmiş olması diye düşünüyorum.Bir süre Karatay prensibiyle beslendi hala da çocuklarıma meyve veya bisküvi yerine kavrulmamış çerez veriyorum yolda acıktıklarında.(Eskiden de öyle yapardım,doğru yapmışım meğer:))

Neyse işte kızımın üniversite sınavı hazırlıkları nedeniyle kitabı ben okudum,ona da anlattım ve kısa bir özet çıkardım ona.

Bu diyeti rahatlıkla koruma döneminde uygulanabilir.Zaten Dukan’ın koruma dönemindeki önerilerinden pek de uzak değil.Canan Hanım’ın dediği yağ yeme işi ise öyle sınırsız değil.Yemekteki normal miktardaki yağ için okey diyor.Yoksa al ekmeğine 5 cm kalınlığında yağ sür demiyor.Zaten ekmek de ye demiyor.Bunları kitabı okuyunca anladım.(O da iyi anlatamamış TV de ben napiim:))Yani hep dediğimiz gibi,kitap şart:) Bu arada ciddi ciddi referanslar da vermiş öyle hayali yazılar değil yani.

O hazırladığım listeyi sizinle de paylaşayım:

YE/YAP                                                                                      YEME/YAPMA

Yumurta                                                                                       Doğal olmayan yumurta

(serbest dolaşım-doğal)

(sarısı katı pişmeyecek)                       

Limonsu  su                                                                                Hazır veya taze meyve suyu

Limonlu şekersiz çay(tatlandırıcısız)                              Hertür gazlı içecek

Ayran

(günde 2-3 lt sıvı alınacak)

40-60 dak.yürüyüş

Izgara                                                                                             Kızartma

Buğulama

Düşük ısıda uzun süre kızartma

Sızma zeytinyağı                                                                   Margarin

Keten tohumu yağı                                                              Mısır özü yağı

Fındık yağı                                                                             Ayçiçeği yağı

Tereyağı ve diğer hayvani yağlar

Doğal salça                                                                           Konserve salça

Baharatlar

Limon

Zeytin                                                                                   Reçel-Bal-Pekmez

Peynir                                                                                   Suni tatlandırıcı

Pastırma                                                                               Sucuk-salam-sosis

Yoğurt                                                                                 Süt tozu-krema

Susam

Keten tohumu

Ceviz

Fındık

Fıstık

Yer fıstığı

Kabak-ay çekirdeği

(hepsi de kavrulmamış-tuzsuz olacak)

Ev turşusu

Mevsimine uygun sebze-meyve

Erik

Çilek

Böğürtlen-Ahududu

(günde 1 porsiyon)

Kuru erik

Kuru kayısı

Kuru üzüm

Cevizli sucuk

Cevizli/fındıklı pestil

(bu grup az tüketilecek)

Enginar

Karnabahar

Kereviz

Bal kabağı

Koyun eti                                                                                     Tütsü et-tütsü balık(isli)

Dana eti

Özgür tavuk

Balık

Sakatatlar

Tüm ev çorbaları                                                                     Hazır çorbalar

2-3 kaşık bulgur pilavı                                                           Simit-Açma-Poğaça

Kısır                                                                                              Börek-Tost

Mercimekli köfte                                                                     Bisküvi-grissini-cips

Haşlanmış içli köfte                                                               Pirinç pilavı

(bu grup,kilo vermek değil sabitlemek                         Patates

isteyenler için uygun.Miktar az                                       Makarna

tutulacak.Bunlar                                             

yenildiğinde ekstra yürüyüş

yapılacak)

6 responses »

  1. merhaba,
    öncelikle canan hanımın tv de bende pek başarılı diyeti anlatamadığını düşünüyorum.
    peki kilo vermeyi bu yemeklerle nasıl sağlıyor,yada bu bir kilo verme diyetinden ziyade,sağlıklı beslenme şekli gibi düşünmeliyiz?
    kitabı oku diyebilirsiniz ama dukan diyetinide bilen ve görüşlerinize değer verdiğim için fikrinizi merak ettim açıkçası:))))

    • hızlı bir kilo verme diyeti değil karatay diyeti…aslında beslenme düzeni…Canan hanım da buna diyet demezsem kimse ilgilenmez diye düşünmüş sanırım.Sonuçta uzun vadede kilo verilir ve veren de çok kişi var Dukandaki gibi değil tabii.Ama yine de unlu gida yok gibi (çorba var) .Yağ var ceviz var ama hep sağlıklı yağlar.pasta vs yok,kızartma yok.Dolayısıyla pizza pasta börek yiyemeyince ister istemez kilolar verilir.

  2. kitabın güzel bir özeti olmuş,elinize sağlık…
    bazı konular kafa karştırıcı dukan diyetine göre;reçel-bal-pekmez yasak ikisindede , karatayda;suni tatlandırıcı da yasak, meyve sınırlı,tatlı ihtiyacımızı nasıl karşılayacağız?
    süt tozu-tatlandırıcıyı çıkarmış, yağlar azda olsa serbest ama yinede birçok şey dukana uymuyor gibi koruma dönemi için?

    • bence korumaya tam uyuyor ya da % 90..dukanda korumada bl yemek yasak değil.tatlandırıcı ise doğal olmadığından önerilmiyor..bir de bazı dr.lar doğal da olsa tatlandııcıyı beynin şeker olarak algıladığını söylüyor.yani ha şeker yemişiz ya splenda..beyin aynı algılıyormuş.
      Karatayda tatlı olarak pestil vs öneriliyor ya da kuru kayısı.Zaten bir noktadan sonra vücut şeker bağımlılığını kaybediyor.Kendimden biliyorum artık meyve aramaz oldum aklıma gelmiyor.

      • bence karatay diyeti hem düzenli beslenme hemde d,yet..ikisi bir arada ..ben gayet memnunum başlayalı bu hafta 2 nci haftam olacak ve gayet güzel gidiyor hiçte acıkmıyorum günde 2 öğün olduğu halde özelikle sabah kahvaltısı çok güzel ve doyurucu ..aralarda kuruyemiş yiyerek ve bol bol su alarak günü geçiriyoruz ..tavsiye ederim

      • Ben karatayı koruma için uygun görüyorum kendim için…Ben o şekilde yersem mümkün değil kilo veremem.kilomu sabitlerim ancak.Çok kiloluyken de sabitlemeyi kim ister:) kaç kilo verdiniz ?

Bir Cevap Yazın

