Eda Dukancan’ın el açması böreği ve iç harcı için fikirler…

Standard

Bu tarifi nedense ben 1 hafta önce yaptım ilk kez…Bazen yeni şeyler denemekte zorlanıyorum vakit açısından..Bildiğim tarifi yapıp duruyorum.Hem evde 2 dukancıyız yani şu anda günde 5 kaşık kepek tüketiliyor (ben korumadayken 6 kaşıktı düşünün yani hergün 1 tepsi mama yapmak zorundayım) hem de iş güç çoluk çocuk insanıyım:)

Eda ‘nın aklına fikrine ellerine sağlık.Kesinlikle kepek tadi yok.Kepek olduğu bile belli değil.Hele fırından yeni çıkmış hali mmmmh.Ama soğukken de süper.Üstelik nasıl kocaman oluyor…Bir kaşık kepeğe denk gelen börekle bir tatlı tabağı doluyor.Hergün yaptım valla bu hafta.

Ben azıcık değiştirdim kendime uydurdum.Özellikle mısır ununu kesinlikle çıkardım bu diyette mısır unu izinli değil,mısır nişastası da sınırlı izinli.Kullanmasak daha iyi yani..(Bir ara tercüme hatasından dolayı mısır nişastası yerine mısır unu kullanıldığı oldu,bu tarif de o zamana denk geliyo sanırım:)
Neyse işte orjinal tarif burada:
http://edadukancan.blogspot.com/2012/08/el-acmas-tadnda-ispanakl-borek-atak_31.html

Malzeme :
hamuru için: 6 kaşık yulaf kepeği (6 kaşık,midi fırın tepsisine uygun.4 kaşık ise kare borcama iyi geliyor.)
1 kaşık süt tozu (şart değil)
7 yumurtanın beyazı (1-2 sinin sarısını üstü için ayırın)
3 çay kaşığı kabartma tozu
3 yemek kaşığı dolu dolu light yoğurt
bir çimdik tuz

Fırını 150 derecede ısıtın.Hamur malzemesinin hepsini karıştırın.Kabartma tozunu en son koyun.
Tepsiye yağlı kağıt serip hamur harcının yarısını yayın.İncecik ve cıvık bir hamur oluyor.Hatta bazı yerler boş kalıyor.Dert etmeyin.Sonra kabarınca delik melik kalmıyor:)

Üstüne harç malzemenizi yayın.(aşağıda alternatifler mevcut)

Bunun da üstüne geri kalan hamuru kaşık kaşık dkün.Yine her yere hamur gelmiyor aralar boş görünüyor ama pişerken hamur birbirine özleşiyor.Dert etmeyin.

En üstüne de bir kaşık yardımıyla yumurta sarısını gezdirin.Sürün demiyorum çünkü hamur cıvık olduğundan sürülmüyor .İsterseniz bir iki tutam çörek otu da serpebilirsiniz.

Tepsinizi fırının alt kısmına yakın koyun.(Genellikle alt kısmının iyi kızarmadığından şikayetçi olduğumdan böyle yapıyorum.) Benim fırınımda 40 dakika 150 derecede 15 dakika da 180 derecede pişiriyorum.Eda toplam 20 dakika pişirin demiş.Fırın farkı olabilir.Siz de kendi fırınınızın huyunu bir deneyin:)

İşte harç malzemesi çeşitlemeleri:

Atak ve saf protein (ve tabii potein +sebze) günlerine uygun malzemeler:

1.Kıyma/tavuk kıymalı harç

Yağsız parça etten kıyma çektirin veya tavuk kıyması alın ya da tavuk etini mutfak robotunda çekip kendiniz kıyma haline getirin.
Bir tencereye kıymayı alın ,yarım kilo kadar kıymaya 1 küçük soğan doğrayın çok az su ile kavurmaya başlayın.Arada suyunu çektikçe az az tekrar ekleyin.Bir anda çok su koymayın ki kıymalarınız haşlama olmasın.
Tamamen kavrulduğunda 1 tatlı kaşığı kadar salça ilave edebilirsiniz.Saf protein ve atak günlerinde salça ve soğan çok az kullanılmalıdır ama protein+sebze günlerinde bu malzemeleri bol kullanabilirsiniz.

kıymalı2

2.Yağsız peynir/yağsız lorlu harç

Peynirinizi ezin.İçine biber vs istediğiniz baharatları ekleyin.Arzu ederseniz bir-iki tutam dere otu veya maydanoz doğrayabilirsiniz.

3.Jambonlu/hindi fümeli harç

Jambon veya fümeleri küçük küçük kesin.Biraz yağsız peynir veya lorla harmanlayın.

Protein+sebze günlerine uygun malzemeler:

1.Ispanak/pazı kavurması

Ispanak veya pazıları yıkayın,kalın kalın kıyın.
Bol soğan doğrayın
Hepsini beraber tencereye alın az su ekleyerek ara ara çevirerek kavurun.
En son içine yağsız lor veya yağsız beyaz peynir katın.

2.Pırasa kavurması

Pırasaları ince ince doğrayın veya rondodan geçirin.
Tencereye alın ve az su ile kavurun.Ara ara su ekleyin ve tamamen yumuşayıncaya dek kavurmaya devam edin.
En son içine yağsız lor veya yağsız beyaz peynir katın.

 

3.Patlıcanlı harç

Patlıcanları közleyin ve küçük küçük kesin
Ya da kuş başından küçük kesilmiş patlıcanları soğanla beraber az suda çevirerek iyice yumuşayıncaya kadar kavurun

4.Mantarlı harç

Mantarları ince ince kıyın.Yemeklik soğanla beraber az su ile kavurun.Mantar su salacağından fazla su koymayın.

5.Kabaklı harç

Kabakları rendeleyin.Yemeklik soğanla birlikte az su koyarak kavurun

6.Soğanlı harç (Pazar pidesi lezzetinde)

Piyazlık şekilde bol soğan doğrayın.Az su ile tencerede yumuşayıncaya kadar kavurun.Karabiber tuz ekleyin.
Arzu ederseniz çok az yağsız kıyma da ekleyebilirsiniz.

.

2 responses »

    • 3-4 tane koyup yoğurdu arttırmakla da aynı kıvam olur ama ben şyle hesapladım:Eda’nın hesabına göre 4 tam yumurta idi ben de 7 beyaz koydum..Genellikle beyazı çok kullanmayı seviyorum bylece tariflerin miktarı büyüyor:)

Bir Cevap Yazın

