Güçlendirmede Meyve Miktarı

Standard

Güçlendirmede genellikle karışan bir konudur meyve miktarı.1 porsiyon mu 1 tane mi diye..Dukan porsiyon kelimesini kullanıyor.Örneğin 1 porsiyon elma 100 gr ama 1 küçük elma bile 150-200 gr gelebiliyor.O yüzden bir mutfak tartısı sahibi olmak şart diye düşünüyorum güçlendirmede.

GÜNCELLEME: Dukan’ın yeni basım kitaplarına konmuş bir güncelleme var.Güçlendirme 2.yarıda meyve hakkı 2 porsiyona çıkıyor.

Aşağıdaki liste,diyetisyenlerin her gelenin eline tutuşturduğu listelerden derlenmiştir.Dukanın verdiği bir liste değildir ama birçok listeyi karşılaştırdım, bu liste çıktı ortaya:

1 PORSİYON MEYVE  

Ahududu veya böğürtlen         ½ su bardağı (75 gr)

Ananas         3 ince dilim(75 gr)

Armut          1 ortaboy (100 gr)

Ayva            1/4 orta boy (75 gr)

Çilek           1 su bardağı (150 gr)

Dut              ½ su bardağı (50 gr)

Elma           1 küçük boy (100 gr)

Erik (kırmızı)       2-3 adet (60 gr)

Erik (kuru)           5 adet  (20 gr)

Erik (yeşil)          8-10 adet (100 gr)

Erik (mürdüm)   2-3 adet (50 gr)

Greyfurt               ½ küçük boy (125 gr)

Karpuz                 1 ince dilim (175  gr)

Kavun         1 ince dilim (150 gr)

Kayısı (taze)      2-3 adet (100 gr)

Kayısı (kuru)     4 adet (15 gr)

Kivi            1 adet (100 gr)

Mandalina            1 büyük boy (100 gr)

Nar             ½ adet (75 gr)

Portakal      1 ortaboy (125 gr)

Şeftali         1 ortaboy ( 125 gr)

Vişne           15 adet (75 gr)

Yeni dünya (malta eriği )     6 adet (60 gr)

(kuru meyveyi Dukan önermiyor ,sebebini bilmiyorum ama sorucam.Yine de listeye koydum hoşaf yapmak vs isteyebilirsiniz)

Ayrıca listede muz,incir,kiraz,üzüm yok.Çünkü bu meyveleri yemeye izin yok.Ancak ödülde yiyebilirsiniz tatlı yerine.Korumada da haftada 1 veya 2 kez öneriliyor bu meyve grubu en fazla.

Bana göre hurma ve trabzon hurması da bu yasaklı meyve listesinde olmalı…

.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s