Güçlendirme Nişasta Öğünü

Standard

Nişasta öğününde alternatif yaratması amacıyla,daha önce gittiğim 1000 tane diyetisyenin verdiği nişasta eşdeğer listelerinden,220 gr makarnaya eşdeğer ne olduğunu hesap ettim ve sonuçta bu liste çıktı ortaya.Bu listeyi Dukan vermiş değil.Ben bana verilen listelere göre güçlendirmede bu şekilde yedim.Mantıklı derseniz siz de bu şekilde tüketin diye bir fikir olsun dedim.

NİŞASTA ÖĞÜNÜNDE NEYİ NE MİKTARDA YİYEBİLİRİZ?

 

(tamamı yağsız olarak pişirilecek)

 

 

3-4 dilim tam buğday ekmeği

 

220 GR (Yaklaşık 10 kaşık) kuru baklagil

 

3-4 kase mercimek-un-şehriye-pirinç veya tarhana  çorbası

 

220 gr (yaklaşık 8 kaşık) bulgur-kuskus pilavı ,makarna veya erişte

 

180 gr pirinç pilavı

 

1 yufka (100 gr)

 

1 büyücek patates (kumpir gibi mesela)

 

8 ortaboy kestane

 

4 su bardağı patlamış mısır

 

8 adet grisini

 

4 adet galeta

 

2 orta boy veya 8 kaşık  haşlanmış mısır (80 gr)

 

1 simit (susamlarını yememek gerek)

 

2-3 yemek kaşığı çiğ irmik

 

8 yemek kaşığı (160 gr) un veya nişasta

 

8 yemek kaşığı Corn flakes  (160 gr)

 

4 çay bardağı leblebi (200 gr)

.

8 responses »

  1. çok yararlı bir post olmuş, sormak istediğim;bu ölçüler pişmiş miktar mı? pişmemiş ölçülerini nasıl ayarlayacağız? birde bazı ölçüler bana fazla geldi örneğin;4 çb leblebi,4sb mısır, 3-4 kase çorba gibi? simitin susamlarını niye yemeyelim ki asıl lezzeti ;(

    • susam yağ olduğundan ve nişasta öğünü de yağsız yapılacağından yenmemesi gerekli.İleride yersiniz:) Ölçüler pişmiş miktarlar.4 su bardağı mısır çok görünse de bir bardağa gr olarak çok girmez çünkü patlamış mısır epey kabarıyor..Ama Dukan’a sorarsanız mısırı çok yememeli.örneğin 1 bardak patlamış mısır yiyip geri kalanını tam buğday makarnası ile tamamlayabilirsiniz.

      • bu yazının çıktısını aldım,buzdolabına astım;)teşekkür ederim, gerçi daha nişasta öğününe geçmedim,,,,pişmiş miktar olması biraz zorlayacak,,,kuru baklagil, mercimek-un-şehriye-pirinç veya tarhana çorbası,bulgur-kuskus pilavı ,makarna veya erişte,pirinç pilavı…bunların pişmemiş ölçüleri,örneğin 4 kaşık vs. ayarlamak lazım,terazi de alsak pişmemişle pişmiş miktarı ayarlamak zor gibi…

  2. Meraba Özlem Hanım, bu güzel post için öncelikle teşekkür ederim. Ben 10 gündür falan güçlendirmedeyim yaklaşık ama korkudan henüz nişasta öğünü ya da tam buğday unu hakkımı kullanamadım. En son güncellemeyle bildiğim kadarıyla tam buğday unu hakkı yerine 1 porsiyon nişasta yenilebiliyor. Ben nişasta öğününü yaptığım gün aynı zamanda bu tam buğday hakkımı da nişasta olarak kullanabilir miyim? Kestane mesela 🙂 Biraz uzun oldu galiba ama şimdiden teşekkür ederim.

    • bence kullanabilirsin…Ama benim kafam 2 dilim ekmek yerine 1 porsiyon nişasta yemeğini almadı.Yani o kadar ekmek yarım poriyon filan etmeli gibi geliyor…Ama zaten her zaman önerilmemiş sanırım.
      Ben de 3. haftamı bitiriyorum,5. haftada geçicem nişastaya…Kademeli geçiş yapıyorum

Bir Cevap Yazın

