SEYİR hakkında chat ve forum derlemeleri_2

Standard

 

S1:Seyir döneminde yağ kullanabilir miyim?
C1:
Yağdan mümkün olduğunca uzak durmamız gerekli.O yüzden sadece tavanızı yağlamak amacıyla 1-2 damla kullanabilirsiniz.Yine de tolere (sınırlı izinli) olmak üzere günde 1 tatlı kaşığı zeytin yağı kullanabilirsiniz.Ancak unutmayın,yağ yakımınızı yavaşlatabilir.

 

S2:Sorum şu…Günde 2 taneye kadar sınırlı izinli (tolere) gıda kullanabiliyoruz.Ama bazı tariflerde 2 den fazla tolere gıda var.Bunları nasıl ayarlamamız gerek?

C2:Toplamı 2 olacak şekilde ayarlamalısınız.Örneğin

yarım yemek kaşığı buğday kepeği+yarım yemek kaşığı goji+1 yemek kaşığı keten tohumu toplamda 2 tolere gıda eder.

Görünüşte 3 ayrı malzeme ama toplamı 2 ediyor.

Tarifleri,evrenize uygun şekilde hesaplayıp yemelisiniz.

S3: Seyirde 3. haftamdayım ama pek kilo veremiyorum.Buna rağmen kıyafetlerim üzerime daha rahat oluyor.Diyetle ilgili yemek ve egzersiz kurallarına uyuyorum.

Kahvaltım: Yağsız ricotto peyniri

                   Hindi veya somon füme

                   Yulaf kepeği galetası

Öğle yemeğim: saf p günlerinde katı haşlanmış yumurta

                          Bir parça tavuk/balık/et/hindi

Akşam da öğlen gibi

Aralarda soda,yağsız yoğurt,kakaolu tatlandırıcılı yağsız süt

Lütfen,tartıda ciddi bir fark görebilmem için yardımcı olur musunuz?

C3: (Dr.Dukan bizzat cevaplamış) : Sen şu anda duraklamadasın.Yumruk yapmanı öneririm.4 gün saf protein,2 litre su,az tuzlu yemek,hergün 1 saat yürümek…Ve eczacından,ödem attıran bir tablet önermesini de iste.

S4: Bir kadeh kırmızı veya beyaz şarap içersem,bunu düzeltmek için yapabileceğim bir şey var mı?

C4: Ekstra 30 dakika yürüyün ve seyire geri dönün.(Titreyin ve kendinize gelin gibi olmamış mı?)

S5:Yarı Maratona hazırlanıyorum.Zaten bir çok spor programında düşük karbonhidratla beslenmemiz gerekiyor..Acaba bu diyet ve bu hazırlanma temposu birbirine sorun çıkarır mı?

C5: (Dr.Dukan’ın kendisi cevaplamış) Maraton hakkında soru soran ilk kişi siz değilsiniz.Tabii ki protein ve sebze yiyebileceksiniz.Çalışmalarınızı sebze+protein günlerine denk getirmelisiniz.Akşam yemeklerinde hamur işi (pişmiş haliyle 150 gr) yiyebilirsiniz.Çalışma günlerinizde,çalışmaya başlamadan 1 saat önce yağsız yoğurtla beraber yulaf kepeğinizi yiyin.Yoğurdun laktoz yani karbonhidrat içerdiğini de unutmayın.İhtiyaç duyarsanız yavaş yavaş elma veya portakal yiyebilirsiniz.

S6:Veganım(hiç hayvani ürün yemeyen).Saf protein veya sebze+protein günlerinde mercimek kullanabilir miyim?

C6: (Dr.Dukan yanıtlamış):Tam bir vegansanız,günde 50 gr mercimek yiyebilirsiniz.Mercimek,aminoasitleri absorbe etmenize yarar.Ayrıca saf protein günlerinde seitan,tofu ve tempeh ekleyebilirsiniz.Tabii ki sebze+protein günlerinde de sebze.

 S7:Süt tozu yerine kullanabileceğim bir şey var mı?

C7:  Whey (kesik süt suyundan yapılmış) protein tozu kullanabilirsin.

S8:Tatlandırıcıların tadını sevmiyorum.Kahverengi şeker kullanamaz mıyım?

C8:Kullanamazsınız.

S9:Saf protein günlerinde ne kadar sebze kullanabilirim?

C9:Ana öğünlerde tatlandırma amaçlı,1 kaşığa kadar domates veya soğan kullanabilirsiniz.Tolere (sınırlı) gıdadan sayılmazlar.

S10:Haftasonu 20.evlilik yıldönümümüz için seyahate çıkıyoruz.Diyetime devam edicem,sorun yok.Ama biliyorum ki 1 kadeh içki içicem.Diyetimizde alkollü içki olmadığını biliyorum ama 1 kadeh içeceğimi de çok iyi biliyorum.Ne önerirsiniz?

C10:Alkollü içkiler,3. evreye kadar izinli değil.Ama siz içmeye karar vermişseniz alkolün,kilo kaybetme hızınızı düşüreceğini unutmayın.Her içkinin de kalori değeri farklıdır.Şu listeyi hatırlayın:

Light bira 1 servis (375 ml) ….110 kalori

Rom,viski 1 servis (30 ml)…….65 kalori

Kırmızı şarap 1 servis (120 ml)..80 kalori

Besin değeri  açısından kırmızı şarabı öneririz.Devamında da epey bir miktar su içerek,vücudunuzdan atılmasına yardımcı olun.Kilonuzda artış fark ederseniz egzersizi arttırın ve ekstra 1 gün saf p ekleyin.

.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s