Neden uzun süre sabit kiloda kalıyoruz ya da neden artıları görüyoruz?

Standard

HEPSİ SU YÜZÜNDEN:)

Kilom bir iniyor bir çıkıyor.Gerçi sonuçta hep bir azalış söz konusu ama özellikle protein+sebze günlerinden sonra nerdeyse 1 kilo görmek insanın canını sıkıyor.Sanki o yakaladığım düşük kilolar elimden kaçacak gibi geliyor.Ben de koçlara sordum bu durumu.Neden artıyor iniyor sonra tekrar artıyor diye.Uzun bir cevap vermişler.Özetle şöyle:

Biz kilo verdiğimiz zaman hücrelerin içindeki yağlar boşalıyor ama hücreler hemen küçülmüyor.Beyin bu hücrelerdeki boşluğun yerine su dolduruyor ve bunların boşaltılması 6 hafta kadar süre alıyor.Bu nedenler kısa sürede 5 kilo verip sonra 3-4 hafta yarım kilo bile veremeyişimizin sebebi bu imiş.

Yağları atıyoruz hücrelerden ama bunun yanı sıra toksinler ve hormonlar da açığa çıkıyor.Bunlar da böbreklere geliyor.Vucudumuzun bu ekstra yüküyle savaşabilmesi için de bu su tutulumuna ihtiyacı var.

Bu suyu vucudumuzdan atmamız için verilen öneriler şu şekilde:

1.Sodyum (tuz) kullanımını azaltın.

2.Karbonhidratları kesin.Her bir gram karbonhidrat 2 ons (60 gr) su tutar.(süt ürünleri laktoz yani karbonhidrat içerir).Tüm süt ürünlerinden vazgeçin.

3.Stres altındayken vücudunuz su tutar.Stresinizi azaltacak yollar bulun.

4.Günde 1-2 fincan kahve veya çay diüretik etki gösterir ancak daha fazlası fazla su tutulumuna neden olur.

5.İştah ve yağ kontrol hapları da su atmanızı engeller.

6.Sebzelerinizin az nişasta içerdiğinden emin olun.

7.Beyaz günler yapın.Yani saf protein günlerinizde sadece yumurta beyazı-tavuk-hindi-balık(dil balığı,kum dil balığı,halibut) ve deniz ürünleri (karides,midye) tüketin.

Eğer aspartam veya splenda gibi tatlandırıcılar içeriyorsa diyet sodaları tüketmeyin.Bu tatlandırıcılar bazı kişilerde yavaş kilo vermeye neden olabiliyor.

8.Egzersizin (özellikle ağırlıkla yapılan) kaslarda su tutumuna neden olduğunu unutmayın.

 

Question:
   Hi everybody

I do not understand my kilo.Because some days it is 59.2 some days it is 60.3

Yesterday I saw 58.9 but today it is 59.8 again.Yesterday was pv day.There is no constipation.And I walk and do exercise most of days.

Can not I go down? It is so frustrating.But I am waiting .

Answer Answer:
  Hello Ozlem,

Thank you for your correspondence. Your body’s water weight fluctuates normally between this range. Also, As you burn fat, the number of fat cells never decreases they just get smaller. As fat is depleted from the cell it takes in water to retain its shape. Many people think water is released within a few days or maybe a week—for a % of the fat cells that may be true. However, for example, it can take the brain up to 6 weeks of healthy eating to allow those cells to release the water and shrink down. That’s why some people can lose up to 10 pounds in a few days, after not losing a pound for 3-6 weeks.

When losing weight, toxins and hormones which are stored in fat cells are released into the bloodstream then sent to the kidneys to be processed. Releasing extra hormones/toxins stresses the body and initially causes the body to add back some water weight in order to help our body heal. Also, the body doesn’t know what to with the extra space that is created—especially in the interior of our bodies, where it used to engulf all our organs—water rushes in to fill those spaces.

Don’t get discouraged when headed for the gym as you may have lost 3.5 pounds of fat and your body will cleanse itself of the excess water in no time.

Here are some tips to help you encourage the whoosh of weight loss. Cut down on sodium consumption. Cut your carbs-every gram of carb retains about 2 ounces of water (dairy products have lactose – a carb). When your body is stressed you retain water, so find ways to reduce your stress. Have a coffee or tea as it will have a diuretic effect 200-400 a day (1-2 CUPS), but more than that will trigger water bloat. The Appetite and Fat Control pills can also help you push through a plateau and encourage the whoosh.

Make sure your veggies are low in starch too. Eliminate all dairy and do some “White Days”–which mean you eat only white proteins such as egg whites, chicken, turkey, fish (sole, flounder, halibut),  and seafood (shrimp, scallops). Eliminate diet sodas if consuming them as artificial sweeteners like splenda or aspartame can sometimes slow weight loss in people. Remember that exercising (especially with weights) can cause water retention in the muscle as it recovers from the workout.

Hope this helps! Don’t give up and we are here to support you all the way!

Sincerely,

Rodrigo

Reklamlar

8 responses »

  1. İlac gibi gelen bi paylasim.ilk on gunde guzel.bi kilo kaybi yasadim ama simdi durakladim ister istemez kitapta sorun etmeyin yazsada bayram telasiyla sorun basladi kilo vermeyince ama simdi bu noktalara dikkat edicem

  2. zaten kısıtlı yiyecekler yiyoruz sp gününde,birde süt ürünlerini atınca ne yiyeceğiz ya,insaf..25 gündür gr oynamıyor sizin bu yazınızı görünce bugün süt ürünlerinide çıkardım, 2 litre suyuda 1.5 indirdim,(yeşil çay dahil) yumurta tavuk yiyorum sabahtan beri:( yulaf kepeğiyle yaptığımız ekmeklerin içine süt veya yoğurt katıyoruz tarife göre,onudamı çıkaracağız içinden acaba?

    • Dukan’ın yazılarında bu soru vardı Süreyya.Yaptığınız keklere poğaçalara yoğurt-süt koyabilirsiniz demişler.İnşallah rahatça kırarsın duraklamayı.Yağsız balığa ağırlık vermeni öneririm.

      • teşekkür ederim cevap için,sadece 100 gr farketti o kadar çabama,ertesi gün ps günü geri 400 gr aldım:( ,peynir ve yoğurdu kısmak zulüm gibi sp günü için…yağsız balık hangisini tavsiye edersiniz?
        ( stresi azaltın yazılmış yukarıdaki maddelerde, kilo verememek başlı başına stres kaynağı zaten….

      • Somon,sardalye gibi balıklar yağlı.Çinekop,palamut vs yağı oldukça düşük.Bende bu öneriler çok işe yaradı.Ama herkesin bünyesi aynı değil tabii.İşe yaramadı derken,2 güne değil 1-2 haftaya bakmak gerek.Bir de başka faktörleri değerledirin.Kabızlık var mı?Dİyet kola tüketiyor musunuz?Regl yakın mı gibi.Bende kola çok ödem yapıyor.Birçok arkadaşa kolayı kesmesini önerdim çok faydasını gördüler.

  3. son 3,5 için 1,5 ay durakmada kalakalmıştım taa ki bu yazıyı okuyana dek…Şimdiden -1,5 kg gitti son 2 kg yi gönderip güçlendirme için gün sayıyorum tabi ki uygulama aynen devam.Sonsuz teşekkürler Öz 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s