Domates Soslu Köfte

Standard

Aynı tarifi kuru kuru pişirin ne kadar sert oluyor görün.Ama bu şekilde soslu pişirince yumuşaklığına inanamayacaksınız.Ben bu köfteyi 1-2 kilo kıyma ile yapıp parçalara ayırıyorum ,elimin altında herzaman köftem oluyor.

Evre: seyir (protein+sebze)

Malzeme:

yarım kilo yağsız kıyma (yağsız parça etten kıyma çektirmenizi öneririm.Hazır kıymaların yağ oranı en az %15 tir…Bizim en fazla % 7 ye kadar yağlı et yeme iznimiz var ve ne kadar az yağlı ise o kadar iyi tabii)

1 Soğan rendesi

2 kaşık yulaf kepeği (aslına bakarsanız ben genellikle kepek koymuyorum.Kek yapıp yemek varken kepeğimi neden zayi edeyim:) gayet de güzel oluyor kepeksiz hali de)

1 yumurta beyazı

yarım paket kabartma tozu

tuz-baharatlar (ben kimyon ve karabiber seviyorum sadece)

3 sarımsak (dövülmüş)

2-3 domates (rendelenmiş)

Soğan-kıyma-kepek-kabartma tozu-tuz-baharat -yumurta beyazı-ve biraz da su birlikte yoğurulur..Yoğurulan köftenin biraz yumuşak bir kıvamda olması gerekli…Yarım saat dinlendirirseniz daha iyi olur.

Tencerede domates rendesi ve sarımsaklar bir miktar su ile birlikte kaynatılır için köfteler konulur ve kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir.Yumuşacık köftelerimiz hazııııır…..

Pişerken aynen soslu hamburger gibi kokuyor.Güçlendirmede iseniz,sosu biraz sulu bırakıp tam buğday ekmeğinizle soslu hamburger yapabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

