EV YOĞURDU

Standard

Yoğurt mayalamak normalde hiç yapmadığım bir şeydi.Ama artık acelem yoksa hiç almıyorum marketten….Özellikle light olanını…Sıfır yağlı sütle kendim mayalıyorum bir seferde 2 kilodan.

 

Öncelikle,650 gr lık bu cam kaplardan edindim (Yoğurdu aldım yedim,camı bana kaldıJ)

En az 3-4 tane olsun ki,daha sonra anlayacaksınız sebebini.Çok kap denedim,emaye,cam,plastik,toprak güveç.En çok camla mutlu oldum…Ayrıca kabın büyüklüğü de önemli.Küçük kaplarla daha katı yoğurt elde ettim.

 

Sütü tencerede ısıtın.Küçük parmağınızı soktuğunuzda 10 a kadar sayabilmelisiniz.Daha soğuksa ısıtın.Çok sıcaksa bekleyin soğusun ya da üzerine biraz soğuk süt ekleyinJ Çok sıcak süt kullanmak,yoğurdunuzun sünmesine yol açar.Soğuk süt ise mayalanmayı engeller.

 

Üzerinde kaymak gibi bir zar toplanır.Onu atın.Bir kapta ,kilo başına 2 kaşık yoğurt,2 kaşık süt tozu (şart değil) biraz süt koyup iyice karıştırın.(Kullanacağınız mayalık yoğurt light olmak zorunda değil.Zaten az bir miktar..Ancak ekşi olması,yoğurdunuzun yapılır yapılmaz ekşi olmasına neden oluyor..Ekşi olmayan bir maya kullanırsanız yoğurdunuz günlerce ekşimiyor.)

Bu karışımı kaplarınıza pay edin.Üstüne de ısttığınız sütü ekleyin,şöyle bir karıştırıp battaniyeye sarın..Sarma işleminde ben kapaklarını kapamıyorum,içine battaniye girmesin diye de kapların üstüne birer bıçak koyuyorum öyle sarmalıyorum..

3 saat beklesin.Hava çok sıcaksa veya kaloriferin önüne koyarsanız 2.5 saat de yeter.

 

Süre dolunca,kapları fırına koyun.(bu işi quark yapımından akıl ettimJ) Fırını tek kap için çalıştırmayalım hergün diye o yüzden birkaç kap edinin diyorumJ 100 derecede 1 saat çalıştırın…Süre bitiminde kapların soğumasını bekleyin ve buzdolabına koyun ama hala kapakları kapamadık.

1 gün bu şekilde beklesin.Ertesi gün,yüzeye çıkan su varsa bunu kaşıkla dikkatlice alın (ama bu suyu atmayın çorbalarınıza koyun).Artık kapağını kapayabilirsiniz.

 

Ev yoğurdu için oldukça katı bir yoğurt elde edersiniz.Üstelik sıfır yağlı sütten yaptığımız düşünülürse nasıl da lezzetli oluyor bir bilsenizJ

Bir cevap »

  1. Özlemcim, 2,5 yada 3 saat battaniye ile sarma işlemi bitince fırına koyuyoruz değilmi? yani hem battaniye ile hemde fırında 2 ısıl işlem görmüş olacak. doğrumu?

  2. merhaba yağsız süt olarak hangişini kullanıyorsunuz?kutudaki yağsız sütlerle pek yoğurt tutmuyorda

Yorum bırakın