DURAKLAMA nedir?ÇÖZÜMÜ nedir?

Standart

Duraklama nedir ne değildir,duraklamada ne yapmak gerekir?

Aslında bu konu kitapta ve de bu blogda Dukan chatlerinden derlemelerde  bahsediliyor.

Ancak duraklamanın ne olduğu,kişilerin duraklamada olup olmadığını rahat yorumlamaları için bu yazıyı hazırlamak istedim.

DURAKLAMA NEDİR? En az 1 hafta aynı kiloda kaldıysanız veya belli bir kilonun çevresinde dolandıysanız duraklamadasınız demektir.Ancaaaak bu duraklamaya gerçekten duraklama diyebilmek için,her türlü kuralı tam uygulamış olmanız gerekli.Öncelikle şu sorulara cevap verin ve yanlarında yazan çözümleri uygulayın:

1)      Kaçamak yapıyor musunuz?…..Kaçamaklardan tamamen uzak durun.

2)     Günde 1.5 -2 lt suyunuzu içiyor musunuz?Az içiyorsanız suyunuzu tam için.Aşırı su tüketiminde bulunuyorsanız 1.5 -2 litreyle sınırlayın

3)      Günde 2-3 fincan yeşil çayınızı içiyor musunuz?…..Yeşil çayı atlamayın.Hatta durağanlık döneminde bütün gün su yerine sadece yeşil çay içebilirsiniz diyor Dukan.Ama bunu 1-2 günle sınırlayın.

4)      Kabızlık var mı?………Çaresini arayın.(http://benimdukandiyetim.wordpress.com/2012/10/19/kabizliga-karsi-ne-yapsak/)

5)      Regl dönemi yakın mı?……Bitmesini bekleyin.

6)      Yürüyüşlerinizi,merdiven çıkmalarınızı yapıyor musunuz?………Yapmıyorsanız yapın

7)      Yulaf  kepeğinizi atakta 1.5 kaşık,seyirde 2 kaşık tüketiyor musunuz?(Ne az ne fazla olmalı)……… Önerilen mikarda yulaf kepeğinizi tüketin

8)      Sınırlı izinlileri tüketiyor musunuz?….Sınırlı izinlileri tamamen kesin.

9)      Süt ve süt ürünlerini günde yarım litreden çok mu tüketiyorsunuz?……Mümkün olduğunca sıfırlayın.(Yulaf kepeğiyle yaptığınız keklere konulan az miktardaki yoğurt veya süt hariç)

10)  Öğün atlıyor musunuz?……..Aç kalmayın

11)  Öğünlerde proteini az mı tüketiyorsunuz?…..Az tüketmeyin.Her öğün en az bir porsiyon (200-250 gr et-tavuk-balık) yemelisiniz

12)  Bamya-kereviz ve diğer nişastası nispeten çok olan sebzeleri tüketiyor musunuz?…Bunları kesin

13)  Ispanak-patlıcan gibi zayıflamaya yardımcı sebzeleri tüketiyor musunuz?……..Bunları tüketmeye başlayın

14)  Stresli bir zamanda mısınız?…stresinizi azaltacak çareler arayın

15)  Ağrı kesici kullanıyor musunuz veya yeni bir ilaca mı başladınız?…Bazı ilaçların kullanımı ödem yapabilir.

16)  Seyir dönemine yeni mi geçtiniz?…Bir süre bekleyin

17)  Duraklama yaşayana dek çok mu hızlı kilo verdiniz?(ortalama haftada 1 kilo normaldir) ….Hızlı kilo verildiğinde bir süre kilo verme durabiliyor,sonra tekrar devam ediyor.Sabırlı olun,diyetinize sadık kalın

18)  Uykularınız düzenli mi?………Gece yarısından önce yatağa girin ve 7-8 saat uyuyun.

19)  Güçlendirmede iseniz,gerçek kilonuzu öğrenmek için saf protein gününün ertesi sabahı tartılmayı bekleyin.

20)  Bilmeden yanlış ürün mü kullanıyorsunuz?….yağı önerilenin üstünde peynir-et veya şeker de içeren light içecekler olabilir..İçerikleri iyi okuyun

21)  Tatlandırıcı bazı bünyelerde ödem yapabilir.Tatlandırıcıyı azaltın.Buna light içecekler de dahil.

22)  Diyet kola tüketmeyi seviyor musunuz?….3 kutuya kadar maksimum izin verilse de Dukan 1 kutuyla sınırlayın hatta mümkünse hiç içmeyin diyor.Duraklama döneminde tamamen kesin

23)  Sık sık ölçülerinizi kontrol edin,kilo vermeniz durmuş gibi gelebilir ama ölçüleriniz sıkılaşabilir.

24)  Tuzlu gıda tüketiyor musunuz?…..Bu diyette tuzu tamamen kesmek gerekmese de aza indirmekte fayda var.Aksi halde ödem yapar.Turşu ve hazır gıdalar (jambon-surimi-hindi göğsü vs) veya bazı maden suları fazlaca tuz içerir.

25)Son kilolarınız mı ya da Dukan’ın önerdiği kilonun altına mı inmek istiyorsunuz?……Son kilolar çok ağır gider.Bazen 1 kiloyu vermek için 1 ay geçebilir.Ya sabırlı olun ya da güçlendirmeye geçin.

Bütün bunları yaptığınız halde en az 1 hafta durağanlık yaşıyorsanız işte o zaman DURAKLAMADAYIM diyebilirsiniz.Bu durumda YUMRUK yapmanın zamanı gelmiştir.

Yumruk, Dukan Diyeti kitabında sayfa : 289 da yazıyor

Kısaca şöyle: 4 gün saf protein günü yapın

                     Yoğurt süt ürünlerini fazla tüketmeyin

                      Sınırlı izinli tüketmeyin

                      Yağlı balıkları tüketmeyin

                      Yürüyüşlerinizi yarım saat arttırın

Bazı arkadaşlarımız kendilerince yöntemler deneyerek durağanlığı kırdıklarını ifade ediyorlar.örneğin:

Tavuk suyuna çorba içmek

Acı biber turşusu yemek

Nar şerbeti içmek  (Hibiskus çayı….1 litre sıcak suya birkaç tutam hibiskus atılarak demlenir.Sıcak veya soğuk tüketilir)

Veee sabırlı olun.Sonuç her zaman yüzünüze gülecektir.

.

About these ads

»

  1. bugune kadar hiç kaçamaksız, yeşilçaylı sporlu gidiyordum. ancak yazınızı okuyunca farkettim ki sınırlı izinlilerin 1 tanesini hergün kullanıyorum, ve 1 bardak kola içiyorum; bunlar etki etmiş olabilir. Üç ayda 22 kilo verdim, bu da etkili olabilir. Haftaya sınırlıları ve kolayı kesip deneyeceğim. Yine işe yaramazsa yumruk beni bekler. Teşekkür ederim:)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s