Güçlendirmede Kilo Almamak İçin Ne Yapmalı?

Standart

Güçlendirme ,bir kısım Dukan diyetçisi için çok şanslı bir evre..Birkaç kilo daha verip,sonraya sakladıkları kiloya ulaştılar.Aslında bu evrenin amacı bu değil.Yani kilo vermek beklenmiyor.Gelinen kiloyu sabitlemeyi öğreneceğimiz bir aşama bu.Ve her hafta saf protein perşembesi sabahı (gerçi ben salı yapıyordum,hiç de önemi yok zaten hangi gün olduğu) tartıdaki ağırlığınızın güçlendirmeye geçtiğiniz kilo civarında olması gerekiyor.Ancaaaak ne yazık ki ben ve benim gibi talihsiz Dukancanlar,güçlendirmeyle birlikte anında 1-2 kilo alırlar ve o hep kalır.İnsanın canını sıkar.Kolay mı o son 2 kiloyu vermek?Belki de 1 ay sürdü erimesi.E sonra bi de bunun 20 gün güçlendirmesi var.Kolay mı dert etmemek?

Benim sorunumu yaşayan bir bayan Dukan koçluğa sormuş,aynı dertten muzdarip olduğu için seyire geri dönmüş.Ama elbet güçlendirme yapacak.O zaman ne yapacak?Verilen cevapların özetle ana fikri şu şekilde:

1.Güçlendirmeye geçerken yeni gıdalar her hafta tek tek eklenebilir.Ödül öğünü ilk haftadan başlamak üzere yenecek.Ama diğerleri (peynir-ekmek-nişasta öğünü ve meyve)sırayla her hafta biri olmak üzere hayatımıza sokulacak.Ben şimdiki güçlendirmeye kesinlikle böyle başlamalıyım.Diğerini gördüm,bende olmuyor:) Herşeyi tam yapayım dedim ama bana uymadı .

2.Eğer saf p ertesi,güçlendirmeye geçiş kilomuzdan fazla çıkarsak ve regl,kabızlık gibi sebebi belli bir durum yoksa,haftada iki gün saf p yapılmalı.Ama bu sırada da nerede hata yapıldığı araştırılmalı.

3.Ödül öğünlerinde asla tıka basa yemememiz gerekiyor.Hatta,nasıl olsa ödülde herşey yeniyor mantığını da bırakmak lazım diyor koçlar.Ağır olmayan soslar,fazla nişasta içermeyen yemekler seçilmeli imiş.Hatta illa tatlı yenmesi gerekli diye kim söyledi size diye de kızmışlar:)Yemeyin,kilonuz artıyorsa demişler.

4.Dukancan arkadaşım İlkay’ın da okuduğu bir chatte,tekrar güçlendirme kilonuza gelinceye dek nişasta ve ödül öğünlerinizi yemeyin denmiş.

 

Bir Cevap Yazın

